POLF512 Individual Assignment: Global Financial Institutions (Taught in French)
Annotation:
Основната цел на курса е да запознае студентите със законите на икономическото развитие, тяхното действие и отражение върху различните групи страни в световната икономика. Процесите на интернационализация и глобализация в световната икономика през призмата на новите предизвикателства на 21 век, да осветлят конкретните политики на основните икономически субекти в международните икономически отношения..
Специално внимание ще бъде отделено на реформирането и новото място и роля на международните валутно-финансови организации и спецификата на тяхната политика по отношение на различни групи държави.
Ще се анализират актуалните икономически процеси след икономическата криза от 2008 г. както и отражението им в глобалната политиката по отношение на преформулиране и преструктуриране на икономическата политика на МВФ, Световната банка, Международната банка за възстановяване и развитие, Икономическите организации на ООН, Европейската централна банка и др.. Подробна ще се изследват макроикономическата и структурна политика на посочените институции , насочени към растеж на индустриално развитите центрове, специфичната и диверсифицирана позиция на развиващите се страни , новата роля на Русия, Китай и останалите от Г-20 в международните икономически отношения.
Lecturers:
Десислава Тошева
Course Description:
Competencies:
1) знаят: Да познават закономерностите на развитие и еволюцията на международните икономически отношения след 2011 г.,, както и тяхното отражение върху конкретни държави, ..
2) могат:Да могат да анализират протичащите процеси на глобализация и нейното отражение върху цялостната икономическа политика на всяка финансова институция, активно участваща в международните икономически отношения и по-конкретно в международното макроикономическо и финансово стабилизиране.. Да могат да открояват и разбират основните фактори на растеж в световната икономика и съществуващите детерминанти за това, да съпоставят конкретните политики и инструменти на световните валутно-финансови институции..
Prerequisites:
няма
Types:
Full-time Programmes
Types of Courses:
Individual Assignment
Language of teaching:
Bulgarian
Topics:
1. Съвременно състояние на световната икономика след 2014 г.
2. Макроикономическа политика в отворена икономика
3. Класически теории за международната търговия
4. Международен валутен пазар
5. Международно движение на капитала
6. Цели и политика на световните финансови институции
7. Как функционират МФФ и Световната банка в период на финансова криза
8. Същност и роля ва МВФ след икономическата криза - 2014 г.
9. Място и роля ня Световната банка за преструктуриряне на икономиката в отделни кризисни страни и региони.
10. Дълговата криза в Еврозоната и новата роля на Европейската централна банка
11. « Пакт за финансова стабилност « на глобално ниво и финансовите институции
12. Унктад, Юнидо и ФАО в съвременните икономически отношения
13. Взаимотношенията на различните групи страни с финансовите институции
14. МВФ и Световната банка, нови „ рецепти” за страните от Еврозоната, след 2014 г.
15. България в международните финансови институции
Bibliography:
1. Les trois modeles de gouvernance mondiale, 2004, Bernard Billaudot, professeur de sciences economiques, LEPII-CNRS-UPMF-Grenoble.
2. Etats-Unis - Chine : des desequilibres necessaires ?, 2009 , Andre Grjebine, directeur de recherche a Sciences Po, Centre d'etudes et de recherches internationales .
3. Comment la mondialisation rapproche les politiques publiques, 2009 , Thierry Delpeuch, charge de recherche au CNRS a l'Institut des sciences sociales du politique (Ecole normale superieure de Cachan et universite de Paris Ouest-Nanterre-La Defense).
4. Le developpement est-il de retour dans le cycle de Doha ?, 2010, Timothy A. Wise, directeur de recherches au GDAE, Tufts University, Kevin P. Gallagher .
5. Pour une police internationale des paradis bancaires et fiscaux, 2009, Dominique Strauss-Kahn.
6 .Une nouvelle architecture financiere internationale, 2010, John Eatwell, president du Lodge Queens' College, Cambridge (Royaume-Uni).
Assessment:
2 ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ