LEAB032 Професионална кореспонденция (на испански език)
Анотация:
Курсът се състои от 30 ч. упражнения, които имат за цел да развият у студентите основни умения за боравене с терминологията и формата на съвременната търговска кореспонденция на испански език.
Преподавател(и):
гл. ас. Станимир Мичев
преп. Валентина Славова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят и са усвоили:
• Структурата на търговското писмо;
• Основните параметри на езика на рекламата;
• Основна терминология от областта на търговската кореспонденция.
2) могат:
• Да пишат главните типове търговски писма;
• Да пишат факсове, телеграми, телекси, информации, сертификати, протоколи и др.
Предварителни изисквания:
Студентите трябва да владеят испански език най-малко на равнище В1 по Съветана Европа.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Испански
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата Форма на преподаване Брой часове
1 Професионална кореспонденция – общи правила Практическо занимание 2
2 Структура на делово писмо Практическо занимание 2
3 Молби и препоръки, потвърждаване на получено писмо Практическо занимание 2
4 Тест Практическо занимание 2
5 Писмо за изказване на благодарност, учтив отказ, извинение Практическо занимание 2
6 Търговско/Бизнес писмо Практическо занимание 2
7 Писмо за поверителна информация, дискретност и доверие Практическо занимание 2
8 Тест Практическо занимание 2
9 Писане на оферти, отговор на оферти, покупки, продажби Практическо занимание 2
10 Писане на писмо за поръчки, изпълнение на поръчки Практическо занимание 2
11 Тест Практическо занимание 2
12 Писане на писмо при закъснение на поръчки, отмяна на поръчки Практическо занимание 2
13 Фактури, доставки, транспорт, рекламации, отговор на рекламации Практическо занимание 2
14 Плащания, банки, банкови сметки, валути Практическо занимание 2
15 Финален тест Практическо занимание 2
Литература по темите:
? Оригинални системи: Espanol de los negocios, Espanol comercial.
? Автентични материали.
? Материали от пресата.
? Практически граматики;
? Речници;
? Интернет сайтове.
Средства за оценяване:
ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ % КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ТЕСТОВЕ 50%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50 %
ПИСМЕН ИЗПИТ 100%