TENB001 Езикът на американската драматургия - Първа част
Анотация:
Курсът е аудиторен и има за цел да даде възможност на студентите да се запознаят с шедьоврите на американската драматургия, наред с което да обогатят комуникативните си умения на английски език. Посредством използването на драматургични текстове се създава подходящ учебен контекст за активно сътрудничество и се повишава мотивацията при изучаването на английски език.
Преподавател(и):
доц. Мария Нейкова д-р
доц. Мария Стамболиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основни подходи при анализ на драматургичен текст на английски език
• основни техники за актьорско превъплъщение
2) могат:
• да анализират драматургичен текст на английски език
• да формулират идеите си, да анализират и обсъждат възможни подходи, интерпретации и начини на работа с драматургичен текст на английски език
Предварителни изисквания:
Студентите трябва да владеят английски език на ниво равно или по-високо от В1 от Европейската езикова рамка.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Eugene O’Neil – life and work
2. Long Day's Journey into Night – literary analysis and interpretation
3. Long Day's Journey into Night – linguistic analysis
4. Group work
5. Workshop
6. Lillian Hellman – life and work
7. The Little Foxes – literary analysis and interpretation
8. The Little Foxes – linguistic analysis
9. Group work
10. Workshop
11. Clifford Odets – life and work
12. Awake and Sing! – literary analysis and interpretation
13. Awake and Sing! – linguistic analysis
14. Group work
15. Workshop
Литература по темите:
• Основна литература:
1. Winston, J. (ed.) Second Language Learning Through Drama: Practical Techniques and Applications. Routledge
2. Zyoud, M. Using Drama Activities and Techniques to Foster Teaching English as a Foreign Language: a Theoretical Perspective. http://www.qou.edu/english/conferences/firstNationalConference/pdfFiles/muntherZyoud.pdf
• Допълнителна литература:
1. Farmer, D. (2012). Learning Through Drama in the Primary Years. Drama Resource
2. Belliveau, G. & Kim, W. Drama in L2 learning: A research synthesis. http://research.ucc.ie/scenario/2013/02/BelliveauKim/02/en
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА
УСТЕН ИЗПИТ