ADVB301 Брифът в рекламата
Анотация:
Брифът е основният инструмент в сферата на рекламата и комуникациите. В процеса по създаване на комуникационна кампания се преминава през различни видове бриф, които играят ролята на свързващо звено между нуждите на клиента рекламодател и поставените задачи към творческата агенция. Качествените брифове имат ключова роля в създаването на ефективна комуникация.
Курсът е предимно практически насочен и цели да помогне на студентите да придобият опит при писането на основните видове брифове, което изисква аналитично мислене, внимание, идеи и креативност. Заниманията са микс между теория и практика.
Преподавател(и):
Александра Стоименова-Атанасова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основните процеси, които обусляват нуждата от създаване на бриф.
• Основните видове брифове в индустрията, как се пишат и тяхната роля.
• Основните принципи за създаване на добър бриф.
• Терминологията, която се използва в индустрията.
2) могат:
• Да разграничават основните роли от страна на клиент и на рекламна агенция.
• Да изготвят основните видове брифове.
• Да презентират и защитават разработките си.
• Да работят в екип и да спазват срокове.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
БИБЛИОГРАФСКИ ИЗТОЧНИЦИ:
1. Каталог на библиотеката на НБУ
ЕЛЕКТРОННИ ИЗТОЧНИЦИ:
1. EBSCO: Academic Search Complete, eBook Collection
2. WARC
КНИГИ
КАФТАНДЖИЕВ, Христо Николов. Absolut semiotics in an absolut world. София: Сиела, 2008.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / К 477
O'KEEFE, Steve. Complete guide to internet publicity : Creating and launching successful online campaigns. New York: John Wiley & Sons, Inc., 2002.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / O-39
KELLEY, L. , Jugenheimer, D. The Creative Brief. Advertising Account Planning : A Practical Guide [online]. Armonk, N.Y. : ME Sharpe, Inc. 2006 [Последно видян на 01 август 2017 г.]
Източник: EBSCO eBook Collection
TAYLOR, Alice Kavounas. Strategic thinking for advertising creatives. London: Laurence King Publishing, 2013.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / T 27
SORRENTINO, Miriam. Creative advertising : An introduction. London: Laurence King Publishing, 2014.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / S 73
СТАТИИ И ГЛАВИ ОТ КНИГИ
FELTON, George. Strategy. In: Advertising : Concept and copy. New York: W. W. Norton & Company, 2013, с. 8-66.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / F 36
ОГИЛВИ, Дейвид. Как се правят велики кампании. В: Изповедите на един рекламист. София: Princeps, 1999, с. 89-100.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / О-348
ОГИЛВИ, Дейвид. Как да напишем въздействащ текст. В: Изповедите на един рекламист. София: Princeps, 1999, с. 101-109.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / О-348
ОГИЛВИ, Дейвид. Как да направим успешни кампании. В: Изповедите на един рекламист. София: Princeps, 1999, с. 125-129.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / О-348
КРЪСТЕВ, Светозар Владимиров. Участници в комуникационния процес. В: Рекламата : Понятия, правила, примери. София: Сиела, 2000, с. 67-75.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / К 923
ХРИСТОВ, Александър Трайков. Брифиране. Подготовка на бриф (задание). В: ПР практика : Работа с агенция : Нуждата от посредник при комуникацията с публиките. София: ROI Communication, 2012, с. 33-36.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 316.78 / Х 780
КАМЕНОВ, Камен. Рекламната индустрия. В: Увод в мениджмънта на рекламата. София: Лаков Прес, 2000, с. 9-22.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / К 233
ПАВЛОВА, Албена Ганчева. Участници в рекламната комуникация. В: Реклама, публичен брандинг, нормативна уредба. София: Нова звезда, 2015, с. 35-50.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / П 132
ALTHUIZEN, Niek, Berend WIERENGA and John ROSSITER. The Validity of Two Brief Measures of Creative Ability. Creativity Research Journal [online]. 2010, 22(1), 53-61.
Източник: EBSCO: Academic Search Complete
BASKIN, Merry. Briefing your agency. WARC Best Practice [online]. 2017.
Източник: WARC
BASKIN, Merry. How to write a creative agency brief. WARC Best Practice [online]. 2010.
Източник: WARC
BULLMORE, Jeremy. Why the best brief may be the brand. Market Leader [online]. 2015.
David Barker, D. How to Write an Inspiring Creative Brief [online]. Admap Magazine, July 2001, Issue 419 [Последно видян на 01 август 2017 г.]
Източник: WARC
FELTON, G. Developing the Creative Brief. In: Advertising : Concept and copy. New York: W. W. Norton & Company, 2013, 59-66.
Източник: Библиотека НБУ сигнатура 659 / F 36
FLATT, Molly. Point of view: Brief encounters. Admap [online]. 2014.
Източник: WARC
HALVE, A.The Brief: The Creative Springboard. In: Planning for Power Advertising : A User's Manual for Students and Practitioners [online] . New Delhi : Sage Publications Pvt. Ltd. 2005 [Последно видян на 01 август 2017 г.]
Източник: EBSCO eBook Collection
PRINGLE, H. , Marshall, J. How to write a good media brief [online]. WARC Best Practice, November 2011 [Последно видян на 01 август 2017 г.]
Източник: WARC
PRINGLE, Hamish and Jim MARSHALL. How to write a good media brief. WARC Best Practice [online]. 2011.
Източник: WARC
SOUTHGATE, N. Three key steps to briefing creatives [online]. WARC Best Practice, June 2009, Issue 506 [Последно видян на 01 август 2017 г.]
Източник: WARC
WHITE, R. Best practice: Briefing creative agencies [online]. Admap Magazine, June 2003, Issue 440 [Последно видян на 01 август 2017 г.]
Източник: WARC
WHITE, R. Media briefs: what to tell your agency [online]. Admap Magazine, January 2006, Issue 468 [Последно видян на 01 август 2017 г.]
Източник: WARC
YAKOB, Faris. Point of view: It all begins with the brief. Admap [online]. 2016.
Източник: WARC