ADVB950 Самостоятелен проект 1
Анотация:
Проектът има за цел да:
• Постави студентите в ситуация, в която самостоятелно да анализират конкретна задача, свързана с рекламата.
• Да насочи студентите към проучване и представяне на водещи концепции в световен мащаб (в това число проучване на чуждестранна литература).
• Да провокира творческото мислене на студентите.
• Да провокира студентите сами да правят собствени проучвания да представят ясно и убедително изводите, до които са достигнали.
Преподавател(и):
доц. Даниела Кадийска д-р
доц. Кристиян Постаджиян д-р
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Как да се справят самостоятелно с конкретни практически задачи.
• Как и къде да намират информация, върху която да разработват анализите си.
2) могат:
• Да проучват, събират, сортират и пресяват необходимата информация за разработване на конкретен казус (рекламна кампания, рекламна стратегия, брандинг стратегия, анализ на марковия имидж и др.).
• Да представят логично и аргументирано собствените си тези във връзка с практическата задача
Предварителни изисквания:
Oсновни познания по история на изкуството и архитектурата. Връзка между рекламна идея и нейното най-добро визуализиране.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Писмените работи се разработват самостоятелно от всеки студент или в екип по преценка на преподавателя. Разработките се предават в Мудъл, в поставения срок.Студентите писмено представят своята гледна точка относно предварително зададена от преподавателя тема - Създаване на ИМК за продукт по избор.
Практическата разработка включва:
І. Клиентски бриф
ІІ. Агенционен бриф
ІІІ. Творчески бриф и концепция
ІV Разработена стратегия за ИМК
Литература по темите:
Джоанис, А., “Творческият процес в рекламата”, изд. “Ваньо Недков”, София, 1992 Кафтанджиев, Хр., Езикът на рекламата. Графика и текст. София, 1992.
Кафтанджиев, Хр., Хармония в рекламната комуникация. София, 2006.
Кийн, Джон. Медиите и демокрацията. София, 1999.
Кафтанджиев, Хр., Текстът на печатната реклама. София, 1998.
Bruce Bendinger – The copy workshop workbook
Schultz D. Strategic Advertising Campaigns. - Lincolnwood, 1991.
Sandage C.H., Fryburger V., Rotzll K. Advertising. Theory and Practice. - Homewood, 1979.
Bovee C., Arens W. Contemporary Advertising. - Richard D.Irwin.Inc., 1994
Електронни ресурси на НБУ: Базата данни World Advertising Research Center, която може да се ползва както в локалната мрежа на НБУ, така и извън нея.
• База данни World Advertising Research Center (WARC) предоставя информация за всички аспекти на маркетинга, медиите и комуникациите. Платформата съдържа 45000 статии, казуси, изследователски доклади, статии, новини и резюмета на английски език. Включва проучвания на пазара, прогнозиране на рекламни разходи, профили на големи марки и задълбочени репортажи за събития в бранша.
• Интернет източници препоръчани от преподавателя
Средства за оценяване:
презентация, самостоятелни разработки