CSTM014 Графичен дизайн
Анотация:
• В съвременния свят съществува огромно количество средства за информация и комуникация заливащи ни от медиите. Задачата на графичния дизайнер е да намери своето място всред атаката на медийния шум, така, че създадената от него визуална комуникация и реклама да бъде чута и видяна от масовия потребител и да изиграе своята роля
• Учебният курс дава възможност на студентите да се запазнаят с основните средства, посредством които създават различни изобразителни решения на дизайн продукти
• Те намират своята практическа реализация в общата теория на визуалната комуникация и формират професионалната култура на бъдещия дизайнер
Преподавател(и):
проф. Румен Райчев
Описание на курса:
Компетенции:
• Знаят практическото приложение на основните формообразуващи средства на графичния дизайн и използват богатия арсенал от възможности на визуалната комуникация и реклама в своята практика
• Могат да реализират художествени графични проекти със специфична визуална характеристика за целите на рекламния графичен дизайн
• Могат да създават единно стилово художествено изпълнение на знаци за визуална информация с конкретна насоченост
Предварителни изисквания:
художествени умения и компютърна грамотност
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
• Теория на визуалната комуникация
• Гещалта като специфичен изобразителен подход в теорията на визуалната комуникация
• Запазен знак – лого: частите по отделно нямат общо, но събрани в композиция заедно се получава образ
• Плакат: цялото е различно от сумата на частите
• Буква, дума или изречение
• Създаване на образ, фигура или група фигури от модулни части
• Семиотиката – наука за знаците и символите
• Създаване на иконични знаци – стилизирани фигури наподобяващи това което означават
• Запазен знак – лого, стилизирано изображение с конкретна насоченост
• Плакат: обработкка на фотография, рисунка, образ
• Група стилизирани фигури
• Създаване на индексикални знаци – причинна или друга връзка с нещо, което можем да съобразим
• Запазен знак – лого, нещо в резултат от действие
• Плакат
• Буква, дума, заглавие
• Създаване на символни знаци – такива, които трябва да се заучават
• Лого
• Плакат
• Конструктивизъм – свързване на конфигурация от форми или визуално съчетание на различни части
• Плакат
Литература по темите:
• Йончев,В., Шрифтът през вековете БХ София, 1964
• Макуейд,Д. Професионален дизайн на бизнес материали Изд. СофтПрес ООД, 2007
• Михайлов,И.,Предпечатна подготовка на Изд.”Асеневци” София 2010
• Райън,У., Коновър,Т. Графичната комуникация днес част І и част ІІ Изд. Дуо Дизайн ООД София 2002
Средства за оценяване:
Ако е посещавал учебни занятия и има текущи оценки с двукомпонентно оценяване се освобождава от финален изпит
Ако има една текуща оценка през семестъра, се явява на финален изпит, като подготви и представи портфолио с изпълнените от него останали проекти и писмено описание на изразните средства за двукомпонентно оценяване
Ако не е посещавал некакви учебни занятия през семестъра , може да се яви на финален изпит с портфолио за двукомпонентно оценяване