CSTM035 Самостоятелна работа: Графичен дизайн
Анотация:
• В съвременния свят съществува огромно количество средства за информация и комуникация заливащи ни от медиите. Задачата на графичния дизайнер е да намери своето място всред атаката на медийния шум, така, че създадената от него визуална комуникация и реклама да бъде чута и видяна от масовия потребител и да изиграе своята роля
• Учебният курс дава възможност на студентите да се запазнаят с основните средства, посредством които създават различни изобразителни решения на дизайн продукти
• Те намират своята практическа реализация в общата теория на визуалната комуникация и формират професионалната култура на бъдещия дизайнер
Преподавател(и):
проф. Румен Райчев
Описание на курса:
Компетенции:
Знаят практическото приложение на основните формообразуващи средства на дизайна
• Могат да реализират художествени графични проекти със специфична визуална характеристика за целите на рекламния графичен дизайн
• Могат да създават единно стилово художествено изпълнение на знаци за визуална информация с конкретна насоченост
Предварителни изисквания:
художествени умения и компютърна грамотност
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
• Теория на визуалната комуникация
• Гещалта като специфичен изобразителен подход в теорията на визуалната комуникация
• Запазен знак – лого: частите по отделно нямат общо, но събрани в композиция заедно се получава образ
• Плакат: цялото е различно от сумата на частите
• Буква, дума или изречение
• Създаване на образ, фигура или група фигури от модулни части
• Семиотиката – наука за знаците и символите
• Създаване на иконични знаци – стилизирани фигури наподобяващи това което означават
• Запазен знак – лого, стилизирано изображение с конкретна насоченост
• Плакат: обработкка на фотография, рисунка, образ
• Група стилизирани фигури
• Създаване на индексикални знаци – причинна или друга връзка с нещо, което можем да съобразим
• Запазен знак – лого, нещо в резултат от действие
• Плакат
• Буква, дума, заглавие
• Създаване на символни знаци – такива, които трябва да се заучават
• Лого
• Плакат
• Конструктивизъм – свързване на конфигурация от форми или визуално съчетание на различни части
• Плакат
•
• ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ: ПРОЕКТ ПО САМОСТОЯТЕЛНА РАБОТА
• Изпълнение на проекти на плакати за театрална постановка на принципа гещалт
• Изпълнение на проекти на фирмени плакати с търговска реклама на принципа гещалт
• Изпълнение на проекти на плакати на спортна тематика на принципа гещалт
• Изпълнение на проекти на рекламни плакати за спортни състезания с използвани принципа на иконичното изобразяване
• Изпълнение на проекти на плакати за филми с използване принципа на иконичното изобразяване
• Изпълнение на проекти на плакати на тема чистота на природната среда с използване принципа на индексикалните знаци
• Изпълнение на проекти на плакати за защита от бедствие с използване принципа на инденсикалните знаци
• Изпълнение на проекти на плакати за празнични събития с национално значение с използване на символни знаци
Литература по темите:
• Йончев,В., Шрифтът през вековете БХ София, 1964
• Макуейд,Д. Професионален дизайн на бизнес материали Изд. СофтПрес ООД, 2007
• Михайлов,И.,Предпечатна подготовка на Изд.”Асеневци” София 2010
• Райън,У., Коновър,Т. Графичната комуникация днес част І и част ІІ Изд. Дуо Дизайн ООД София 2002
Средства за оценяване:
Текущо оценяване на студента се извършва през семестъра върху част от поставената по самостоятелна работа задача
Ако студента е бил оценен с текущо оценяване и има добри оценки се освобождава от финален изпит
В случай, че има само една текуща оценка се явява на изпит с портфолио за финално оценяване