BAMB622 Емоционален маркетинг
Анотация:
Целта на курса “Емоционален маркетинг” е студентите да получат необходимите знания за същността и основните принципи влиянието на емоциите върху потребителското поведение.
В логическа последователност и обвързаност се изясняват следните основни въпроси: за същността на потребителското поведине, причините, които карат потребителите да купуват, рационално и емоционално пазаруване, невромаркетинг, мърчандайзинга, бранда и онлайн пазаруването и емоциите.
Преподавател(и):
доц. Надежда Димова д-р
гл. ас. Димитър Трендафилов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
1) знаят:
Познават съвременните виждания за същността на емоциите през маркетинговата гледна точка
Получават знания за различните маркетингови действия и стратегии, които включват емоционално влияние върху потребителите.
2) могат:
Да разпознават отделните елементи на маркетинговите стратегии и обвързаността им с емоциите;
Да прилагат напрактика възможността за изграждане на тези стратегии.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата Форма на преподаване Брой часове
1 Същност на потребителското поведение.
Лекция 4часа
2 Причините потребителите да купуват. Лекция 4часа
3 Рационално и емоционално пазаруване. Лекция 4часа
4 Невромаркетинга и емоциите. Лекция 4часа
5 Психологична гледна точка на емоциите. Лекция 2часа
6 Мърчандайзинга и емоциите. Лекция 4часа
7 Бранда и емоциите. Лекция 4часа
8 Онлайн пазаруването и емоциите. Лекция 4часа
Общо 30 часа
Литература по темите:
Основна литература:
1. Костова,С.,И.Петров, Продаване и управление на продажбите, Изд.”Тракия”,2002
2. Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. “Класика и стил”, 2002.
3. Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000.
4. Котлър Ф. Управление на маркетинга, “Графема”, 1996
5. Голман, Д. (2011). Емоционалната интелигентност. София: Изток – запад.
6. Гитуни, М. (2000). Емоционалната интелигентност. София: Просвета.
Средства за оценяване:
тест, казус