BAMB507 Информационни системи в маркетинга

Анотация:

Усвояване на знания и умения по общоприети международни стандарти за информационни системи в маркетинга.

Това включва: поддържане на бази от данни, средства за управление на финансова структура, презентации на финансови анализи, отчети, баланси и др., използвани в администрацията и управлението.

прочети още
Бранд мениджмънт (на английски език)

Преподавател(и):

доц. Димитрина Полимирова-Николова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Студентите ще:

- знаят да работят с операционна система – MS Windows 7 и приложните програми

MS Access 2010 и MS PowerPoint 2010;

- могат да прилагат наученото за анализ, оценка и вземане на решения в администрацията и управлението.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• елементарна компютърна грамотност;

• елементарни познания по мрежови технологии;



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Въведение

Предварителни знания

Описание на програмното осигуряване

Тема 1: Запознаване с базите данни

1.1 За какво служат базите данни

1.2 Основни типове бази данни

1.3 Какво се включва във файла за базата данни на MS Access

Тема 2: Запознаване с MS Access 2010

2.1 Основни елементи на прозореца

2.2 Възможности на MS Access

2.3 Създаване, отваряне и затваряне на база данни

Тема 3: Работа с таблици

3.1 Създаване на таблици в режим Datasheet View

3.2 Създаване на таблици в режим Design View

3.3 Записване на таблици

Тема 4: Работа с формуляри

4.1 Създаване на формуляри с инструмента Form

4.2 Създаване на формуляри с инструмента Form Wizard

4.3 Записване на формуляр

Тема 5: Работа със заявки

5.1 Създаване на заявка с Query Wizard

5.2 Създаване на заявка с Query Design

5.3 Записване на заявка

Тема 6: Работа с отчети

6.1 Създаване на отчет с инструмента Report

6.2 Създаване на отчет с инструмента Report Wizard

6.3 Въпроси за проверка

Тема 7: Отпечатване

Тема 8: Запознаване с презентациите

Тема 9: Запознаване с програмата MS PowerPoint 2010

9.1 Основни елементи на прозореца

9.2 Възможности на MS PowerPoint 2010

9.3 Създаване, отваряне и затваряне на презентация

Тема 10: Работа със слайдове

10.1 Въвеждане на текст в слайд

10.2 Създаване на нов слайд

10.3 Пренареждане на слайдовете

10.4 Бележки на водещия

Тема 11: Работа с текст

11.1 Форматиране на текст в слайд

11.2 Форматиране на параграф в слайд

Тема 12: Работа с графични обекти

12.1 Работа с диаграми

12.2 Създаване на графични обекти

12.3 Добавяне и модифициране на готови графични обекти

12.4 Работа със SmartArt графики

Тема 13: Работа с таблици

Тема 14: Представяне на презентацията

Тема 15: Отпечатване

Литература по темите:

[1] Alison Balter, Using Microsoft Access 2010, Que, 2010, ISBN: 0789742896, 9780789742896

[2] Beverly B. Zimmerman, S. Scott Zimmerman, Katherine T. Pinard, New Perspectives on Microsoft PowerPoint 2010, Cengage Learning, 2010, ISBN: 0538753749, 9780538753746

[3] Carole Matthews, Marty Matthews, John Cronan, Microsoft Office 2010 QuickSteps, McGraw-Hill Professional, 2010, ISBN: 0071741607, 9780071741606

[4] Carole Matthews, Microsoft Office PowerPoint 2010 QuickSteps, McGraw-Hill Professional, 2010,

ISBN: 0071634916, 9780071634915

[5] Curtis Frye, Microsoft Access 2010 Plain & Simple, Microsoft Press, 2010, ISBN: 0735627304, 9780735627307

[6] David W. Beskeen, Carol Cram, Jennifer Duffy, Lisa Friedrichsen, Microsoft Office 2010: Illustrated Introductory, First Course, Cengage Learning, 2010, ISBN: 0538747153, 9780538747158

[7] David W. Beskeen, Microsoft PowerPoint 2010: Illustrated Introductory, Cengage Learning, 2010, ISBN: 0538747161, 9780538747165

[8] Ed Bott, Carl Siechert, Microsoft Office 2010 Inside Out, Microsoft Press, 2010, ISBN: 0735626898, 9780735626898

[9] Gary B. Shelly, Misty E. Vermaat, Microsoft Office 2010: Introductory, Cengage Learning, 2010, ISBN: 1439078386, 9781439078389

[10] Gary B. Shelly, Philip J. Pratt, Mary Z. Last, Microsoft Office Access 2010: Introductory, Cengage Learning, 2010,

ISBN: 1439078475, 9781439078471

[11] Gary B. Shelly, Susan L. Sebok, Microsoft Office Powerpoint 2010: Introductory, Cengage Learning, 2010,

ISBN: 1439078483, 9781439078488

[12] Gary B. Shelly, Susan L. Sebok, Microsoft Powerpoint 2010: Complete, Cengage Learning, 2010, ISBN: 1439078939, 9781439078938

[13] Guy Hart-Davis, Beginning Microsoft Office 2010, Apress, 2010, ISBN: 1430229497, 9781430229490

[14] Jeff Conrad, John Viescas, Microsoft Access 2010 Inside Out, Microsoft Press, 2010, ISBN: 0735626855, 9780735626850

[15] Joan Lambert III, Joyce Cox, Curtis Frye D., Windows 7 Step by Step (Step By Step (Microsoft)), Microsoft Press; 1 edition (2010)

[16] Joan Lambert, Joyce Cox, Microsoft Access 2010 Step by Step, Microsoft Press, 2010, ISBN: 0735626928, 9780735626928

[17] Lisa Friedrichsen, Microsoft Access 2010: Basic, Cengage Learning, 2010, ISBN: 0538748397, 9780538748391

[18] Robert T. Grauer, Mary Anne Poatsy, Michelle Hulett, Cynthia Krebs, Keith Mast, Keith Mulbery, Lynn Hogan, Microsoft Office 2010, Volume 1, Prentice Hall PTR, 2010, ISBN: 0136122329, 9780136122326

[19] Sandra Cable, Succeeding in Business with Microsoft Access 2010: A Problem-Solving Approach, Cengage Learning, 2010, ISBN: 0538754125, 9780538754125

[20] Tom Bunzel, Easy Microsoft Office 2010, Que, 2010, ISBN: 0789743280, 9780789743282

[21] William R. Pasewark, Sr. Ph.D., (Pasewark and Pasewark) Pasewark and Pasewark, Sandra Cable, Scott G. Pasewark, William R. Pasewark, Jr. Ph.d.,Jessica Evans, Carolyn Denny Pasewark, Jan Pasewark Stogner, Microsoft Access 2010 Complete, Course Technology, 2011, ISBN: 1111529906, 9781111529901

Средства за оценяване:

ТЕКУЩ КОНТРОЛ:

Тест 1 - 30%.

Тест 2 - 30%.

Курсова работа - 40%.

или

СЕМЕСТРИАЛЕН ИЗПИТ:

Тест - 50%.

Курсова работа - 50%.

Има възможност за освобождаване от изпит при определени условия.