SSPM063 Самостоятелна работа: Култура на социалното предприемачество

Анотация:

Курсът има за цел да въведе студентите в базовата концептуална рамка, свързана с културата на социалното предприемачество. Основна задача на курса е да развие у студентите способност за разбиране и проучване на ключови социални сфери и ситуации, в които е приложима социално-предприемаческата дейност.

прочети още
Социално предприемачество

Преподавател(и):

доц. Христо Гьошев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Ключови понятия и въпроси, определящи за културата на социалното предприемачество и основните области, в които следва да бъдат търсени възможности за разрешаване на проблеми чрез инициативи на социално предприемачество.

2) могат:

Да идентифицират актуални проблеми, изискващи социална промяна, да ги анализират в термините на социалното предприемачество и да предлагат иновативни решения за тези проблеми.


Предварителни изисквания:
Няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Самостоятелна работа

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Cannon, Carl (2000), Charity for profit: how the new social entrepreneurs are creating good by sharing wealth. In: National Journal, June 16, pp. 1898-1904.

Neck, H., Brush, C. & Allen, E. (2009). The landscape of social entrepreneurship. In: Business Horizons, 52(1), pp. 13-19.

Shane, S. & Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research, Academy of Management Review, 25(1), pp. 217-226.

Zahra, S., Gedajlovic, E., Neubaum, D. O. & Shulman, J. M. (2009). A typology of social entrepreneurs: Motives, search processes and ethical challenges. Journal ofBusiness Venturing, 24(5), pp. 519-532.

Leadbeater, C. (2001). The rise of social enterpreneur. London: Demos.

Sackmann, S. (1997). Cultural complexity in organizations : inherent contrasts and contradictions. Thousand Oaks: Sage.

Пачкова, П. (2009). Политическа социология. Благоевград: Неофит Рилски.

Mair, J. & Marti, I. (2006). Social entrepreneurship research: A source of explanation, prediction, and delight. Journal of World Business, 41(1), pp. 36-44.

Средства за оценяване:

Курсова работа - 50%

Дискусия - 50%