STYM102 История, култура, мода - I част
Анотация:
Курсът цели да запознае студентите с историята на развитието на костюма, да ги запознае със стиловете в облеклото през различните епохи, изучават се в детайли стиловете, доминиращи за модата в различни исторически периоди. В съвременната мода често се реферира към модата на определени исторически периоди и се търси вдъхновение в миналото. Целта на курса е да развие умение за задълбочено и творческо осмисляне на модните исторически стилове и приложението им при създаване на стайлинг, модни колекции и тенденции
Преподавател(и):
проф. Тома Томов д-р
доц. Яна Дворецка д-р
доц. Кристина Савова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Спецификата на облеклата от различните епохи.
Развитието на костюма и специфичните му особености.
2) могат:
Разпознават стиловите особености на облеклата от различните епохи.
Да използват историческите стилове като референция и/или вдъхновение за работата си.
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Облеклото в Древен Египет, Вавилон, Микена.
Костюмът в Древна Гърция.
Облекло и стилове в Рим.
Варварите.
Облеклото във Византия.
Романски стил.
Готика и Бургундската мода.
Ренесансът в Италия
Реформацията.
Испанският стил.
Костюмът през 30-годишната война.
Луи ХІV, Регентството, Рококо.
Директория, Ампир, Реставрация
Романтизъм, Второ рококо.
Конферанс
Литература по темите:
• Вернекинк, Л. История на облеклото, 1933
• О`Хара, Дж. Енциклопедия на модата, 1995
• Хэролд, Р. Костюмы народов мира, 2002
• Bohen, M. von, Die Mode: 1 – 7, 1963
• Ellridge, A. Mucha, 1992
• Fenling, U. Kostumkunde, 1980
• Halbreich, Wadyka Der Fashion Guide, 1999
• Hansen, H. Histoire du costume, 1956
• Laver, J. A Concise History, 1979
• Laver, J. Costume and Fashion a consuse History
• Kubalova, L. Das grosse Bilderlexikon der Mode, 1981
• Lehnert, G. Mode, 1998
• Loschek, I. Reclams Mode- und Kostumlexikon, 1999
Средства за оценяване:
ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ТЕСТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50 % 50 % 50 %
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30 %
ПОРТФОЛИО
УСТЕН ИЗПИТ 20 % 50 % 50 %