Инженеринг на цифрови услуги (на английски език)
Кратко представяне на програмата:
Програмата Инженеринг на цифрови услуги е резултат на близо двугодишна съвместна работа на преподаватели от департамент Телекомуникации и ръководни кадри от глобални корпорации с представителство в България, като: Unify Global Operations Sofia Centre, IBM Bulgaria, HP Global Delivery Bulgarian Center и IDG/IDC.
Благодарение на глобалното разпространение на информационните и телекомуникационни технологии, подобрената инвестиционна политика и условията за стартиране на бизнес в България, се появява остра нужда от специалисти с нови умения за професионално общуване в разпределената среда, свързана с поддържането и изграждането на информационни центрове от типа на т. нар. Data Center Hubs. Подобен род специалисти ще задоволят нуждите от квалифицирана работна ръка в редица международни компании изграждащи т.нар. големи Call Center, Support & Sales отдели, като необходимостта от конкретни инженерни умения не позволява на компаниите да наемат произволни кандидати. Някои от важните изисквания са: владеенето на поне един западен език (освен английски), специфични познания в областта на телекомуникационните мрежи и ИТ услуги, както и динамиката на работна среда, свързана с клиенти и партньори от различен социален контекст.
Предлаганата програма въвежда студентите в психологическите тънкости в разпределена работна среда на компании, като IBM, HP и Unify/Siemens (IBM Bulgaria, HP Global Delivery Bulgarian Center, Unify Global Operations Sofia Centre). Унифицираните комуникационни системи за съвместна работа (Unified Communications & Collaboration) се използват, за да се опише интеграцията на различни комуникационни подходи с инструменти за съвместна работа, като например виртуални бели дъски, аудио и видео конференции, както и подобрени възможности за управление на повикванията. Доскоро доставящите системи за междуфирмено сътрудничество са се различавали от онези, които доставят корпоративните комуникации. Софтуерни компании като Microsoft и технологични компании като IBM доминират първия тип услуги, за разлика от предлагащите телефония и мрежови услуги като Unify, които доминират втория тип услуги. Тази разлика почти се заличава с времето, защото компании като Microsoft предлагат предимно гласови и телефонни функции, а доставчици на оборудване за мрежови услуги, като CISCO заемат предимно пазара на междуфирменото сътрудничество, докато IBM се отдава на технологични решения като Cloud Computing.
- проф. д-р Елена Благоева SDEB015 Управление на проекти (Project Management)
- доц. д-р Георги Петров SDEB008 Онлайн маркетинг за услуги (Online Marketing in Service) SDEB009 Стратегическо синхронизиране на ИТ услуги (Omni-Channel Strategies in Service Environment) SDEB012 Проект "Онлайн маркетинг за услуги" (Project "Online Marketing in Service") SDEB016 Глобален маркетинг в сферата на услугите (Global Marketing Skills in Service) SDEB022 Дисруптивни иновации в ИКТ (Disruptive Innovations in ICT) SDEB026 Проект "Дисруптивни иновации в ИКТ" (Project "Disruptive Innovations in ICT")
- доц. д-р Полина Михова SDEB006 Проект "ИКТ ключови умения" (Project "ICT Essentials") SDEB008 Онлайн маркетинг за услуги (Online Marketing in Service) SDEB010 ИКТ ключови умения (ICT Essentials) SDEB016 Глобален маркетинг в сферата на услугите (Global Marketing Skills in Service) SDEB022 Дисруптивни иновации в ИКТ (Disruptive Innovations in ICT) SDEB026 Проект "Дисруптивни иновации в ИКТ" (Project "Disruptive Innovations in ICT")
- доц. д-р Татяна Фед SDEB017 Интеркултурни умения в сферата на услугите (Intercultural Essentials in Service)
- д-р Людмил Дуриданов SDEB002 Ключови умения в сферата на услугите (The Toolbox of Soft Skills in Service) SDEB008 Онлайн маркетинг за услуги (Online Marketing in Service) SDEB009 Стратегическо синхронизиране на ИТ услуги (Omni-Channel Strategies in Service Environment) SDEB012 Проект "Онлайн маркетинг за услуги" (Project "Online Marketing in Service") SDEB016 Глобален маркетинг в сферата на услугите (Global Marketing Skills in Service) SDEB017 Интеркултурни умения в сферата на услугите (Intercultural Essentials in Service) SDEB023 Социалните медии в ИТ услугите (Social Media in IT Service Environment)
- Валери Кавалски SDEB004 Проект "Център за обслужване на клиенти - тънки умения" (Project "Client Innovation Center - Soft Skills") SDEB005 Проект "Център за обслужване на клиенти - технологични умения" (Project "Client Innovation Center - Tech Skills") SDEB011 Проект "Център за обслужване на клиенти - тийм лидерство" (Project "Client Innovation Center - Team Leadership Competencies") SDEB013 Проект "Проекти и поръчки в глобална среда" (Project "Procurement in Global Environment") SDEB018 Проект "Дизайн на данни и работа в мрежа" (Project "Data Design and Networking") SDEB019 Проект "Глобално финансиране" (Project "Global Financing")
- Златозар Байраков SDEB021 Проект "Circuit - новият Skype в разпределена среда" (Project "Circuit - the new Skype for Business") SDEB027 Проект "Унифицирани комуникации в разпределена среда" (Project "Unified Communications in a Distributed Environment") SDEB028 Проект "Управлението на инциденти" (Project "Incident Management")
- Момчил Тодоров SDEB014 Проект "Глобална среда и аутсорсинг на услуги" (Project "Global Ambience and Service Outsourcing") SDEB020 Проект "Иновативни стратегии в сферата на услугите" (Project "Breakthrough Strategies in Service") SDEB024 Иновативни стратегии в сферата на услугите (Breakthrough Strategies in Service) SDEB025 Проект "Добри практики на HP в сферата на услугите" (Project "HP Best Practices in Service Environment")
- Явор Ганчев SDEB003 Управление на ИТ услуги (IT Service Management) SDEB007 Проект "Управление на ИТ услуги" (Project "Hands on IT Service Management) SDEB029 Светът на IoT- интелигентни решения (The IoT World - SmartSolutions)