Журналистика и ПР
Кратко представяне на програмата:
Програмата е предназначена да подготви експерти по журналистика и връзки с обществеността, които да притежават както теоретичната подготовка, така и да познават спецификата на различните медии и комуникациите в социалните мрежи. Завършилите програмата притежават необходимите умения да управляват самостоятелни информационни структури и кампании в социалните мрежи, свързани с медиите, маркетинга, бизнеса и политиката.
Специалност и професионална квалификация:
Специалност: Журналистика и ПР
Квалификация: магистър по обществени комуникации и информационни науки
Практики:
Програмата предлага практики и стажове в агенции за социални медии и мрежи, утвърдени агенции за връзки с обществеността и вътрешни отдели за връзки с обществеността в частни фирми, в национални обществени и частни медии, утвърдени онлайн медии, печатни, електронни и интернет медии и др. Студентите могат да проведат стажовете си в Българска национална телевизия, Българско национално радио, Национален дворец на културата, Вестникарска група България ООД, Програма "Достъп до информация" и университетските печатни издания.
Международна мобилност:
Програмата осигурява възможност за международна студентска мобилност с университети в Гърция, Франция и Великобритания.
Компетенции на завършилите програмата:
- познават управленските теории в исторически и съвременен контекст;
- познават организацията, управлението и структурата на медийните индустрии и тяхната роля в общественото пространство;
- имат достатъчно познания за култура, изкуство, медии и политика за изграждане на собствени критерии в медийната практика;
- умеят да анализират и оценяват медийни структури, организацията и управлението на електронните медии и другите средства за масова комуникация;
- умеят да управляват творчески екипи в аудиовизуалното производство и владеят механизмите за организиране и управление на екип;
- владеят управленски инструментариум, който им позволява да провеждат медийна и програмна политика;
- познават механизмите за организиране и управление на връзките с обществеността;
- имат задълбочени познания относно комуникационни модели и теории и тяхното специфично приложение в практиката на връзките с обществеността в новите социални канали за комуникация;
- владеят механизмите за организиране на управлението на връзките с обществеността в модерните, ориентирани към комуникациите организации;
- притежават умения да управляват самостоятелно кампании в новите социални медии и мрежи;
- умеят да използват интердисциплинарен подход при анализ и оценка на информационния и медиен контекст в съвременните общества.
Дипломиране:
Завършването на обучението става със защита на магистърска теза или полагане на държавен изпит след покриване на изисквания брой кредити.
Професия и възможни заемани длъжности:
Завършилите студенти могат да работят в медии, агенции за връзки с обществеността и рекламни фирми, в отделите по комуникации на държавната администрация, местната власт и частните фирми.
Департамент, предложил програмата:
Медии и комуникация