CASM028 Компютърни ефекти

Анотация:

• Компютърните ефекти са по скоро правило в съвременното филмопроизводство. Много често съвсем обикновени и рутинни сцени се реализират с помощта на компютъра. Филмите не се снимат а се създават. Причината не е толкова икономии, колкото контрол а и безопасност. Друго което си струва да се отбележи, е че противно на всеобщата нагласа, често се използва 2D. Курсът има за цел да предостави базови знания и умения в областта.

прочети още
Анимационна режисура

Преподавател(и):

преп. Красимир Иванов  
гл. ас. Севина Иванова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Базовите понятия и принципи в компютърните ефекти. Най разпространените технологии, както и тенденциите за тяхното развитие.

2) могат:

• Да създават различни ефекти в различни софтуерни пакети за постпродукция тримерна анимация и ефекти . (After effects, 3DsMAX и др.)


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Основни познания по софтуер за двуизмерна и триизмерна компютърна анимация;



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Тематичен план

• Основни производствени етапи в съвременното филмопроизводство

• Софтуер за постпродукция и ефекти.

• Създаване на 3D-среда.

• Прихващане на движения . Motion capture.

• Key color. Ключов цвят. Цветови корекции.

• “Particle Systems” („Системи от частици“). Събития за частици. (Particle Flow)

• Тракване на камери.

Примерни упражнения

• Работа с частици в After effect

• Създаване на среда (environment) в 3Ds MAX

• Работа с Motion flow и Biped crowd в 3Ds MAX

• Работа с key color в After effect

• Смесване на анимация и видео в After effect

• Работа с Particle Flow в 3Ds MAX

Литература по темите:

1. Parent, R. (2002). Computer animation: Algorithms and techniques. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann Publishers.

2. Taylor, R. (1996). The encyclopedia of animation techniques. Philadelphia, PA: Running Press Book Publishers.

3. Weiss, P. (2002). Calculating cartoons: Physics simulations create convincing illusions in films and games. Science News, 161, 56.

4. Adobe Creative Team (2010). Adobe After Effects CS5 Classroom in a Book: The Official Training Workbook. Publisher: Adobe Press.

5. Trish and Chris Myer. (2009) After Effects Apprentice – 2nd Edition for After Effects CS4. Published by Focal Press.

Средства за оценяване:

ТЕСТОВЕ...……50 %

КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ.……50.. %