CASM028 Компютърни ефекти
Анотация:
• Компютърните ефекти са по скоро правило в съвременното филмопроизводство. Много често съвсем обикновени и рутинни сцени се реализират с помощта на компютъра. Филмите не се снимат а се създават. Причината не е толкова икономии, колкото контрол а и безопасност. Друго което си струва да се отбележи, е че противно на всеобщата нагласа, често се използва 2D. Курсът има за цел да предостави базови знания и умения в областта.
Преподавател(и):
преп. Красимир Иванов
гл. ас. Севина Иванова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Базовите понятия и принципи в компютърните ефекти. Най разпространените технологии, както и тенденциите за тяхното развитие.
2) могат:
• Да създават различни ефекти в различни софтуерни пакети за постпродукция тримерна анимация и ефекти . (After effects, 3DsMAX и др.)
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Основни познания по софтуер за двуизмерна и триизмерна компютърна анимация;
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Тематичен план
• Основни производствени етапи в съвременното филмопроизводство
• Софтуер за постпродукция и ефекти.
• Създаване на 3D-среда.
• Прихващане на движения . Motion capture.
• Key color. Ключов цвят. Цветови корекции.
• “Particle Systems” („Системи от частици“). Събития за частици. (Particle Flow)
• Тракване на камери.
Примерни упражнения
• Работа с частици в After effect
• Създаване на среда (environment) в 3Ds MAX
• Работа с Motion flow и Biped crowd в 3Ds MAX
• Работа с key color в After effect
• Смесване на анимация и видео в After effect
• Работа с Particle Flow в 3Ds MAX
Литература по темите:
1. Parent, R. (2002). Computer animation: Algorithms and techniques. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann Publishers.
2. Taylor, R. (1996). The encyclopedia of animation techniques. Philadelphia, PA: Running Press Book Publishers.
3. Weiss, P. (2002). Calculating cartoons: Physics simulations create convincing illusions in films and games. Science News, 161, 56.
4. Adobe Creative Team (2010). Adobe After Effects CS5 Classroom in a Book: The Official Training Workbook. Publisher: Adobe Press.
5. Trish and Chris Myer. (2009) After Effects Apprentice – 2nd Edition for After Effects CS4. Published by Focal Press.
Средства за оценяване:
ТЕСТОВЕ...……50 %
КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ.……50.. %