CASM351 Съвременни тенденции в компютърната графика и анимация

Анотация:

Студентите се запознават с последните новости в компютърната графика и анимация, като избират подходящ софтуер за реализация на дипломният си проект.

прочети още
Анимационна режисура

Преподавател(и):

преп. Красимир Иванов  
гл. ас. Севина Иванова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Утвърдилите се в практиката технологии за производство на продукти с анимация

• Какъв софтуер да изберат за реализация на дипломния си проект

2) могат:

• Да работят със софтуер за анимация на растерна графика;

• Да работят със софтуер за анимация на векторна графика;

• Да работят със софтуер за тримерно моделиране и анимация


Предварителни изисквания:
• Елементарна компютърна грамотност

• Умения за рисуване и анимация

• Владеенето на чужд език е препоръчително



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Компютърната анимация – анимация на системи. Предимствата на анимацията в динамиччна среда. Сутруктура на графичната база данни. Локални и глобални поделени библиотеки. Системи координати. Трансформации и деформации.

2. Анимация на растерна графика с пакет на Adobe. Йерархии в After effects; Puppet tool; Tracing. Референтна връзка с изходните файлове.

3. Анимация на векторна графика. Tweens. Алтернативен на Flash софтуер. Инверсна кинематика във Flash и Toon boom Animate.

4. Анимация на персонажи в 3D. Риг на собствен персонаж. Ригът като йерархия от визуализиращи и не визуализиращи се обекти. Морф. Физическо моделиране в Reactor на 3D Studio MAX. Биологическо моделиране в Biped и Biped crowd в 3D Studio MAX.

Литература по темите:

Creating Motion Graphics with After Effects, Volume 1: The Essentials (2nd Edition) - Trish and Chris Meyers

3D Studio Max. Учебен курс. 2010.

Средства за оценяване:

Проект-80%

Курсова работа-20%