CASM351 Съвременни тенденции в компютърната графика и анимация
Анотация:
Студентите се запознават с последните новости в компютърната графика и анимация, като избират подходящ софтуер за реализация на дипломният си проект.
Преподавател(и):
преп. Красимир Иванов
гл. ас. Севина Иванова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Утвърдилите се в практиката технологии за производство на продукти с анимация
• Какъв софтуер да изберат за реализация на дипломния си проект
2) могат:
• Да работят със софтуер за анимация на растерна графика;
• Да работят със софтуер за анимация на векторна графика;
• Да работят със софтуер за тримерно моделиране и анимация
Предварителни изисквания:
• Елементарна компютърна грамотност
• Умения за рисуване и анимация
• Владеенето на чужд език е препоръчително
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Компютърната анимация – анимация на системи. Предимствата на анимацията в динамиччна среда. Сутруктура на графичната база данни. Локални и глобални поделени библиотеки. Системи координати. Трансформации и деформации.
2. Анимация на растерна графика с пакет на Adobe. Йерархии в After effects; Puppet tool; Tracing. Референтна връзка с изходните файлове.
3. Анимация на векторна графика. Tweens. Алтернативен на Flash софтуер. Инверсна кинематика във Flash и Toon boom Animate.
4. Анимация на персонажи в 3D. Риг на собствен персонаж. Ригът като йерархия от визуализиращи и не визуализиращи се обекти. Морф. Физическо моделиране в Reactor на 3D Studio MAX. Биологическо моделиране в Biped и Biped crowd в 3D Studio MAX.
Литература по темите:
Creating Motion Graphics with After Effects, Volume 1: The Essentials (2nd Edition) - Trish and Chris Meyers
3D Studio Max. Учебен курс. 2010.
Средства за оценяване:
Проект-80%
Курсова работа-20%