TCMM375 Стаж: Иновационна лаборатория
Анотация:
• Курсът има за цел да позволи на студентите да развият своята креативност, като създадат идеен или реален проект за иновационен продук или сулуга. Насърчават се предимно проекти свързани с ICT, като е възможно и създаването на свързани с тези технологии продукти, като нов вид електронна услуга, електронни магазини, електронни системи за подпомагане работата на други специалисти или предназначени за потребители извън сферата на компютърните и комуникационни технологии, като: интелигентни транспортни системи, електронна медицина, електронни и роботизирани системи за подпомагане на възрастни хора и хора в неравностойно положение, системи свързани с мониторинга на околната среда, маркетингови модели ползващки ресурсите на електронната технология, проекти свързани с подобряване на използваемостта и достъпността на определени други услуги или технологии, основно проекти свързани с ползване на електронната технология целящи подобряване качеството на живот, повишаване качеството на услугите и спестяване на време и намаляващи разходите за определен тип дейност в произволен потребителски сегмент свързан с производство или услуги и др. Студентите се научават да изготвят проекта документация, да съгласуват промените и началните условия с членовете на екипа, да изготвят презентации, рекламни видео филми, прототипи, да организират производство на електронни изделия, да организират производство на електронни услуги и софтуер, да презентират и визуализират резултати свързани, както с изпълнението на проекта, така и с качествата на самият продукт или услуга пред заинтересовани лица (на български и един чужд език).
Преподавател(и):
проф. Иван Драганов д-р
доц. Анушка Станчева д-р
доц. Валентин Ценов д-р
доц. Георги Петров д-р
гл. ас. Николай Милованов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Какви уеб базирани инструменти могат да бъдат използвани за организация на проектните задачи и екипа.
• Да агрегират идеи и да избират алтернативи при конкретно решение за избор на основна технология, области на атакуваните проблеми и др. особености свързани с бъдещият продукт или услуга.
• Да водят проектна документация съобразно спецификата на проекта и работния екип, да изготвят кратки рапорти и приблизителни реални или идейни финансови справки.
• Да определят критерии на които да отговаря предполагаем под изпълнител или доставчик на услуга.
• Да изготвят проектна документация и представяния на поне два езика.
2) могат:
• Могат да създават идейни и реални проекти за създаване на иновативен продукт или услуга свързан и основаващ се на съвременните електронни технологии.
• Могат да формират екип в мултикултурна обстановка, да менажират промените, да агрегират идеи и да контролират процесът на работа.
• Могат да описват и структорират тялото на проекта, да подбират стратегия за правилното му осъществяване, и да планират правилно създаването на прототип или образец на услугата или продукта.
• Могат да представят резултатите от проекта, като защитават негови качества и могат да изтъкват преимуществата на разработваната от тях технология.
Предварителни изисквания:
• Основи на цифровите телекомуникационни мрежи и системи, основи на съвременния софтуер, препоръчителни са познания по програмиране, администриране, мениджмънт, чужд език, работа с уеб базирани средства за управление на проекти и управление на цифрово съдържание, работа с текстообработващи и графични програми, да работят с уеб базирани инструменти за създаване и менажиране на файлове, работни сайтове и организация на екипи, срещи и др.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Стаж
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Технологична ориентация - избор на тютори, формиране на екипи. Лекция, 10 ч.
2 Организационно съвършенство на екипа, избор на идеен проект, избор на проектна документация, избор на убе базиран инструмент за работа по проекта, оформяне на идейни финансови отчети и времеви контроли за изпълнение на проекта, изготвяне на презентация с основните цели, задачи, области на приложение, състав и отговорности на членовете на екипа и времеви график за изпълнение на задачите, изготвяне на обзорна литературна или уеб справка. Смпостоятелно занимание 20ч.
3 Отделните екипи докладват на общ семинар за своите идейни проекти, дискутират с отаналите колеги областите на приложение, проблеми, събират идеи и обменят ноухау помежду си. Презентации/ семинари 8 ч.
4 Работа по проекта/Посещение на обекти, фирми компании/Работа в лаборатория Самостоятелно занимание 12ч.
5 Работа по проекта/Посещение на обекти, фирми компании/Работа в лаборатория Самостоятелно занимание 10ч.
6 Работа по проекта/Посещение на обекти, фирми компании/Работа в лаборатория Самостоятелно занимание 10ч.
7 Контролен семинар на който студентите предтавят докъде са достигнали с работата по проектите Презентации/ семинари 8ч.
8 Работа по проекта/Посещение на обекти, фирми компании/Работа в лаборатория Самостоятелно занимание 12ч.
9 Работа по проекта/Посещение на обекти, фирми компании/Работа в лаборатория Самостоятелно занимание 10ч.
10 Работа по проекта/Посещение на обекти, фирми компании/Работа в лаборатория Самостоятелно занимание 10ч.
11 Контролен семинар на който студентите предтавят докъде са достигнали с работата по проектите Презентации/ семинари 8ч.
12 Работа свързана с визуализация на крайния продукт в интернет, заснемане на видео, създаване на дискусионни групи, популяризация в социалните мрежи Презентации/ семинари 12ч.
13 Работа по проекта/Посещение на обекти, фирми компании/Работа в лаборатория Самостоятелно занимание 10ч.
14 Работа по проекта/Посещение на обекти, фирми компании/Работа в лаборатория Самостоятелно занимание 12ч.
15 Провеждане на финален работен семинар, демонстрации на завършени или идейни прототипи, симулации, реални образци и резултати от внедряване, представяне на референции от бизнеса, защита на постерна и видео сесия и демонстрация. Презентации/ семинари 8ч.
Литература по темите:
1. Обзорната литературна справка се изготвя в процеса на организация на отделните екипи.
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50 %
ПОСТЕР 30 %
УСТЕН ИЗПИТ 20 %