CSTM403 Моделиране за компютърни игри с UDK

Анотация:

Основна задача на курса е изучаването на методите за създаване и редактиране на реалистични обекти за нуждите на компютърните игри. Студентите се запознават с необходимите методи и техники за синтезиране на реалистични изображения и за създаване на сложни обекти. Дават се необходимите знания за ограниченията на понятието реалистичност и сложност на моделите при преминаване към среди за генерация на компютърни игри в среда на продукта 3D Studio Max. Изучават се методите за пренос на обекти и сцени от продукта 3D Studio MAX към UDK (Unreal Development Kit). Дават се необходимите знания за пренос на обекти от UDK към 3D Studio Max за усъвършенстване на модела.

прочети още
Мултимедия и компютърна анимация

Преподавател(и):

гл. ас. Десислава Георгиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Основните понятия и термини на тримерната реалистична компютърна графика.

• Основните методи за реализация на тримерна реалистична компютърна графика.

• Особеностите на реализацията на реалистични модели за пренос в генератори на компютърни игри.

2) могат:

• Да моделират и текстурират сложни и реалистични тримерни обекти и сцени за нуждите на генераторите на компютърни игри.

• Да пренасят реалистични обекти между 3D Studio MAX и UDK (Unreal Development Kit).


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Основни знания по тримерно компютърно моделиране.

• Програми за растерна двумерна компютърна обработка.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Въведение в принципите на създаване на обекти в UDK.

2. Създаване на прототипи и тестване на играта.

3. Създаване на статични обекти в сцената. Особености при създаването на сгради за нуждите на компютърните игри. Методи за проверка на геометрията на обектите.

4. Създаване на динамични обекти в сцената. Особености при създаването им при използване за компютърни игри.

5. Текстуриране на моделите – основни методи за повишаване на качеството на моделите. Normal map карти. Особености на текстурирането за нуждите на моделирането за компютърни игри. Създаване на собствени материали.

6. Осветление на обектите и сцената. Експортиране на осветлението в компютърни игри – особености и ограничения. LightMass/Global Illumination, Screen Space Ambient Occlusion.

7. Пост-обработка на сцените.

8. Визуализация и камери. Експортиране на камери в компютърни игри – особености и ограничения.

9. Основни характеристики и възможности на UDK. Импортиране и експортиране на модели от други продукти.

10. Моделиране на сцена (environment) за компютърна игра.

Литература по темите:

1. Учебни материали по курса

2. Kelly L. Murdock 3ds Max 2012 Bible, Willey, 2011, ISBN: 1118022203

3. http://udk.com/documentation

4. A. Gahan, Game Art Complete, Focal Press, 2008, ISBN: 024081147X

5. A. Gahan, 3ds Max Modeling for Games, Second Edition: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I, Focal Press, 2011, ISBN 10: 0240815823

6. M. Bousquet, How to Cheat in 3ds Max 2011: Get Spectacular Results Fast, Focal Press, 2010, ISBN: 0240814339

7. B. Strong, Creating Game Art for 3D Engines (Game Development), Charles River Media, 2007, ISBN: 1584505486

8. L. Ahearn, 3D Game Environments: Create Professional 3D Game Worlds, Focal Press, 2008, ISBN: 0240808959

9. http://www.worldofleveldesign.com/categories/cat_udk.php

10. www.render.ru

11. www.3dcenter.ru

12. www.3dtotal.com

13. www.chrisalbeluhn.com

14. www.worldofleveldesign.com

15. www.icecreamyou.com/ut3

Средства за оценяване:

Две самостоятелни работи.