CASB963 Самостоятелна работа "Творческа стратегия"

Анотация:

Курсът е допълнителна практика за студентите по реклама. Той е продължение на курса “творческа стратегия в рекламата”. Целта е студентите да завършат сигурни в уменията си да проучват, да обмислят концепции, да пишат стратегически брифове, да могат да измислят много идеи, да създават стратегически реклами използвайки творчески решения. На студентите ще бъде даден продукт, който ще трябва да бъде проучен и за който те ще трябва да изработят рекламна кампания от 3 отделни реклами. Те също ще трябва да напишат бриф, да скицират идеите си и да произведат на компютър крайните реклами. За защитата на проекта, ще трябва да прикачат брифа и скиците с идеите си, за да се проследи как са усвоили целия процес на стратегическо творческо мислене.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

 Дорина Минковска  

Описание на курса:

Компетенции:

1)знаят:

Как да разработят рекламна кампания от начало до краен рекламен продукт.

Как да обединят рекламната кампания под единна стратегия.

Как да измислят много идеи чрез брейнсторминг.

Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.

2) могат:

Да говорят за идеи и професионално да представят работата си.

Да прилагат стратегията, идеята и визуалните комуникации в рекламата.

Да създават реклами, съобразявайки се с определени ограничения.

Да пишат кратки и ясни стратегически брифове.


Предварителни изисквания:
Общи познания по реклама и рекламния процес. Студентите трябва да могат да работят с Photoshop и InDesign, за да постигнат желаните от тях визуални решения. Владеене на български език.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Самостоятелна работа

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Целта на настоящия творчески проект е сами да създадете пълна рекламна кампания с три отделни реклами за раници „Ташев” като вие сами можете да изберете конкретния модел, който ще рекламирате.

От вас се очаква да напишете творчески бриф. Да проучите продукта. Неговата история, свойства, качества, уникални характеристики, ползи. Ще трябва да разберете кои са основните му конкуренти, познат ли е на пазара, как се възприема, къде се разпространява.

Ще трябва да проучите целевата си аудиторията. Техните характерни белези, мотивации, какви неща харесват, ползват ли те този продукт, ако не защо.

След творческия бриф и стратегическото планиране на рекламите, преди работата на компютър, трябва да се скицират множество идеи за конкретното художествено оформление на рекламата.Скиците трябва да показват основната идея на дадената реклама и няма да бъдат оценявани на базата на доброто рисуване. Те са просто междинна фаза, в която идеите се избистрят и се обмислят дизайнерски похвати за постигането на стратегията.

Завършените на компютър реклами трябва да следват стратегията посочена в брифа и с помощта на художественото оформление на изображение, текст и шрифт да постигат рекламната цел.

За оценяването на проекта ще имат значение брифа, скиците и трите завършени на компютър реклами.

Ограничения: ПЕЧАТНА РЕКЛАМА за раници „ТАШЕВ”. Други ограничения няма. Не мислете само за Телевизионна реклама!

Литература по темите:

1. “Изповедите на един рекламист” – Дейвид Огилви/„Confessions of an advertising man” – by David Ogilvy.

2. „Хей Уипъл Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.

3. “Елементи на стила” – Уилям Стрънк Мл., И. Б. Уайт, Роджър Ангел/ „The Elements of Style” - William Strunk Jr., E.B. White, Roger Angell.

4. Кафтанджиев, Хр., “Визуална комуникация”

5. „Истина, Лъжи и Реклама – Изкуството на Акаунт Планинг” – Джон Стийл /„Truth, Lies and Advertising – The Art of Account Planning – by Jon Steel.

6. “Адоби Шрифтова Библиотека” – Адоби Системс/ „The Adobe Type Library”- Adobe Systems, Inc.

7. „Шрифтове на 20ти Век” – Луис Блакуел/ “20th Century Type” – Lewis Blackwell

Средства за оценяване:

РАЗРАБОТВАНЕ НА КУРСОВ ПРОЕКТ