CASB860 Корпоративна идентичност и имидж

Анотация:

Този курс ще даде практически умения на студентите с работата им над тяхното творческо портфолио. В края на семестъра всеки от тях ще трябва да покаже поне по 6 завършени реклами, които да са достойни за включване в портфолиото им и да им помогнат да си намерят мечтаната работа. Студентите ще получат напътствия и критика за работата си от преподавателя и групата. Специфични задачи ще бъдат раздадени от началото на семестъра. От студентите се очаква да могат да създават стратегически издържани реклами и рекламни кампании от идея до окончателното завършване. Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

 Дорина Минковска  

Описание на курса:

Компетенции:

1) Ще знаят:

- Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.

- Да различават добри и лоши примери на реклама;

- Как трябва да изглежда творческото портфолио на един рекламист.

- Професионалните стандарти в света на рекламата.

- Да използват терминологията от индустрията.

- Принципи на художественото оформление за всички видове реклама включително печатна, външна, радио, телевизионна, интерактивна, нетрадиционна (ambient/guerilla).

2) Ще могат:

- Да покажат 6 завършени реклами за портфолиото си.

- да говорят за идеи и професионално да представят работата си;

- да приемат и да дават градивна критика спрямо стандартите и терминологията на индустрията;

- да прилагат критиката и подобряват качеството на работата си;

- да се държат професионално и да спазват срокове;

- да прилагат стратегията, идеята и визуалните комуникации в рекламата;


Предварителни изисквания:
CASB 311 Увод в рекламата

CASB 307 Компютърно създаване и обработка на изображения (Photoshop)

CASB 533 Страниране (In Design)



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Въведение. Ролите на творческия екип арт директор/копирайтър.

2. Как се избира фотограф/илюстратор.

3. Как се проучва рекламна агенция.

4. Техники при интервю.

5. На свободна практика (Freelancing) и стаж.

6. Как да представяш работата си.

7. Защо ти е необходим ментор?

8. Различаване на добри и лоши кампании.

9. Brainstorm техники за стратегически идеи.

10. Марката. Брандът и Брандинг.

11. Голямамата идея. Как да отсяваш идеите, които стават.

12. Как да стигнеш до съзнанието на твоята целева аудитория.

13. Горещи точки.

14. Демографски и психографски данни за целевата аудитория.

15. Значението на масовата култура – Pop Culture.

16. Художествено оформление за всички видове реклама включително печатна, външна, радио, телевизионна, интерактивна, нетрадиционна (ambient/guerilla).

17. Творчески бриф.

18. Супер! А какво рекламираха?

19. Разберете всичко за продукта преди да започнете.

Литература по темите:

1. “Изповедите на един рекламист” – Дейвид Огилви/„Confessions of an advertising man” – by David Ogilvy.

2. „Истина, Лъжи и Реклама – Изкуството на Акаунт Планинг” – Джон Стийл /„Truth, Lies and Advertising – The Art of Account Planning – by Jon Steel.

3. „Огилви за Рекламата”- Дейвид Огилви/” Ogilvy on Advertising” – by David Ogilvy.

4. „Хей Уипъл Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.

5. „Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство” – Фалън Пат/„Juicing the orange – how to turn creativity into a powerful business advantage – Pat Fallon.

6. „Краят на рекламата, каквато я познаваме” – С. Зийман, Изд. „Фокус”, София, 2004.

7. „Sign cafe” – списание за маркетинг и реклама.

8. Списание „Едно”

9. Списание “Медия свят”

10. Списание “Медия и реклама”

11. Ако са необходими допълнителни материали, книги, и статии, те ще бъдат препоръчани или раздадени в клас.

Средства за оценяване:

ПРАКТИЧЕСКИ ЗАНИМАНИЯ

САМОСТОЯТЕЛНИ ПРОЕКТИ 8-9 броя