CASB860 Корпоративна идентичност и имидж
Анотация:
Този курс ще даде практически умения на студентите с работата им над тяхното творческо портфолио. В края на семестъра всеки от тях ще трябва да покаже поне по 6 завършени реклами, които да са достойни за включване в портфолиото им и да им помогнат да си намерят мечтаната работа. Студентите ще получат напътствия и критика за работата си от преподавателя и групата. Специфични задачи ще бъдат раздадени от началото на семестъра. От студентите се очаква да могат да създават стратегически издържани реклами и рекламни кампании от идея до окончателното завършване. Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.
Преподавател(и):
Дорина Минковска
Описание на курса:
Компетенции:
1) Ще знаят:
- Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.
- Да различават добри и лоши примери на реклама;
- Как трябва да изглежда творческото портфолио на един рекламист.
- Професионалните стандарти в света на рекламата.
- Да използват терминологията от индустрията.
- Принципи на художественото оформление за всички видове реклама включително печатна, външна, радио, телевизионна, интерактивна, нетрадиционна (ambient/guerilla).
2) Ще могат:
- Да покажат 6 завършени реклами за портфолиото си.
- да говорят за идеи и професионално да представят работата си;
- да приемат и да дават градивна критика спрямо стандартите и терминологията на индустрията;
- да прилагат критиката и подобряват качеството на работата си;
- да се държат професионално и да спазват срокове;
- да прилагат стратегията, идеята и визуалните комуникации в рекламата;
Предварителни изисквания:
CASB 311 Увод в рекламата
CASB 307 Компютърно създаване и обработка на изображения (Photoshop)
CASB 533 Страниране (In Design)
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Въведение. Ролите на творческия екип арт директор/копирайтър.
2. Как се избира фотограф/илюстратор.
3. Как се проучва рекламна агенция.
4. Техники при интервю.
5. На свободна практика (Freelancing) и стаж.
6. Как да представяш работата си.
7. Защо ти е необходим ментор?
8. Различаване на добри и лоши кампании.
9. Brainstorm техники за стратегически идеи.
10. Марката. Брандът и Брандинг.
11. Голямамата идея. Как да отсяваш идеите, които стават.
12. Как да стигнеш до съзнанието на твоята целева аудитория.
13. Горещи точки.
14. Демографски и психографски данни за целевата аудитория.
15. Значението на масовата култура – Pop Culture.
16. Художествено оформление за всички видове реклама включително печатна, външна, радио, телевизионна, интерактивна, нетрадиционна (ambient/guerilla).
17. Творчески бриф.
18. Супер! А какво рекламираха?
19. Разберете всичко за продукта преди да започнете.
Литература по темите:
1. “Изповедите на един рекламист” – Дейвид Огилви/„Confessions of an advertising man” – by David Ogilvy.
2. „Истина, Лъжи и Реклама – Изкуството на Акаунт Планинг” – Джон Стийл /„Truth, Lies and Advertising – The Art of Account Planning – by Jon Steel.
3. „Огилви за Рекламата”- Дейвид Огилви/” Ogilvy on Advertising” – by David Ogilvy.
4. „Хей Уипъл Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.
5. „Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство” – Фалън Пат/„Juicing the orange – how to turn creativity into a powerful business advantage – Pat Fallon.
6. „Краят на рекламата, каквато я познаваме” – С. Зийман, Изд. „Фокус”, София, 2004.
7. „Sign cafe” – списание за маркетинг и реклама.
8. Списание „Едно”
9. Списание “Медия свят”
10. Списание “Медия и реклама”
11. Ако са необходими допълнителни материали, книги, и статии, те ще бъдат препоръчани или раздадени в клас.
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКИ ЗАНИМАНИЯ
САМОСТОЯТЕЛНИ ПРОЕКТИ 8-9 броя