CASB769 Творческа стратегия в рекламата
Анотация:
Този курс има за цел да помогне на студентите да мислят творчески и да търсят решения за рекламни казуси чрез различни творчески похвати. Студентите ще се научат да изследват рекламирания продукт или услуга, таргета, методите и медийните формати, с цел взимане на най-правилните стратегически решения за реклама. Ще им бъдат давани задания с продукти и услуги, за които ще трябва да пишат тврчески брифове и въз основа на тях да могат да изградят стабилна, креативна рекламна кампания. Студентите ще се научат как да представят своите идеи и как да мислят творчески с помощта на изпитани творчески техники. Тези техники за решаване на рекламни задачи са основата на добрата реклама. Курсът се стреми да провокира творческото начало у всеки и да развие креативността на студентите; да им помогне да мислят иновативно и все пак стратегически; да използват всички похвати на художественото оформление и чрез творчески елементи да постигат стратегическата цел на рекламата.
Преподавател(и):
Дорина Минковска
Описание на курса:
Компетенции:
1) Ще знаят:
? Как да достигнат до силна и иновативна идея.
? Да разрешават рекламни задачи с помоща на brainstorming техники.
? Как да смесят в едно творческото мислене със стратегическото мислене.
? Как да създават реклама, насочена към конкретна аудитория.
? Как да проучат всичко необходимо за изграждането на творческа стратегия.
? Как да интерпретират данните от проучването за изработването на стратегия.
? Да пишат добри творчески брифове.
2) Ще могат:
? Да използват ограниченията на даден носител и продукт за по-добра идея.
? Да разработват огромен брой идеи за потенциално развитие.
? Да представят идеите си професионално.
? Да мислят нетрадиционно и иновативно за всякакъв проблем/продукт.
? Да приемат и да дават градивна критика спрямо стандартите и терминологията на индустрията.
? Да се държат професионално и да спазват срокове.
? Да прилагат стратегията, идеята и визуалните комуникации в рекламата.
? Да използват творчески похвати (звук, изображение, текст, движение и т.н.) за постигането на рекламната стратегия.
? Да работят ефективно в екип.
Предварителни изисквания:
CASB 104 Въведение във визуалните изкуства
CASB 311 Увод в рекламата
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Различни методи за събиране на информация.
2. Опознай напълно продукта. Пробвай го. Разбери го. Кое е уникалното в него.
3. Опознай таргета. Какво мисли. Какво купува. Какво обича. Какво мрази.
4. Мислете като потенциален клиент.
5. Опознайте фирмата. Как я възприемат сега. Как би искала да бъде възприемана?
6. Брандът познат ли е?
7. Бриф значи кратко. Кратко и ясно. Practice makes perfect.
8. Как се създава идеалната комуникационна стратегия.
9. Стратегия и как да се придържаме към нея във всеки един момент от рекламния процес.
10. Брейнсторминг.
11. Колко много лоши идеи са нужни преди да стигнеш до велика идея.
12. Творческо мислене с ограничения – пр. само с думи, само с изображение.
13. Творческо мислене без ограничения – обикновено се оказва по-сложно за добра идея.
14. Използвай емоциите. Цвета. Звука. Буквите. Всичко в името на стратегията.
15. Бъди различен. Бъди незабравим.
16. Драматизирай.
17. Как активният тон ви помага да продадете продукта.
18. Работа в творчески екип. Две глави мислят по-добре от една.
19. Представянето на идеята – лошото представяне може да погуби гениална идея.
Литература по темите:
1. „Хей Уипъл стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.
2. “Изповедите на един рекламист” – Дейвид Огилви/„Confessions of an advertising man” – by David Ogilvy.
3. „Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство” – Фалън Пат/„Juicing the orange – how to turn creativity into a powerful business advantage – Pat Fallon.
4. „Истина, лъжи и реклама – Изкуството на Акаунт Планинг” – Джон Стийл /„Truth, Lies and Advertising – The Art of Account Planning – by Jon Steel.
5. „Огилви за Рекламата”- Дейвид Огилви/” Ogilvy on Advertising” – David Ogilvy.
6. „Краят на рекламата, каквато я познаваме”–С. Зийман, Изд. „Фокус”, София, 2004.
7. „Творческо визуално мислене: как бързо да ни хрумват идеи – система за Арт Директори, Дизайнери, Илюстратори, Фотографи, Акаунт Планери – Мортън Гарчик/”Creative Visual Thinking: How to Think Up Ideas Fast--A System for Art Directors, Designers, Illustrators, Photographers, Account Executives” - Morton Garchik
8. „Sign cafe” – списание за маркетинг и реклама.
9. Списание „Едно”
10. Списание “Медия и реклама”
11. Списание „Foto & Video”
12. Ако са необходими допълнителни материали, книги, и статии, те ще бъдат препоръчани или раздадени в клас.
Средства за оценяване:
САМОСТОЯТЕЛНИ ПРОЕКТИ