CASB761 Копирайтинг и медийни формати

Анотация:

Курсът е предназначен за всеки, който би искал да развие умения за писане с цел продажба или убеждаваща комуникация. Мислите, че копирайтингът не е за Вас? Моля помислете само дали не е добре да можете да намирате подходящите думи следващия път, когато Ви се налага да:

Продавате

Работите за социални каузи

Говорите пред публика

Убеждавате колеги, партньори и посетителите на сайта Ви

Имате нужда да бъдете разбрани и приети

Курсът запознава с различни похвати на рекламна и убеждаваща комуникация чрез текстови платформи. Дава познания и изгражда практически умения за създаването на текстове, подходящи за различни медийни формати. Дискутират се и начини за адаптиране на глобални кампании.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

гл. ас. Боян Кутевски  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса:

1) знаят:.

• Теоретичните принципи за създаване на ефективни текстови стратегии в рекламата

• Възможните елементи, които ги съставят

• Особености на различните медийни формати от гледна точка на изисквания към текстовете

2) могат:

• да създадат текстови рекламни концепции

• да анализират съществуващи текстове и да ги подобряват с оглед на по-подходящото им използване в отделните медии

• да създават собствени рекламни текстове във всеки един медиен формат

• да създават, коментират и работят като част от международни екипи, за локализиране на глобални текстови стратегии, изготвяне на конкретни текстове, последващи тестове и финален избор най-подходящите за конкретни медии.


Предварителни изисквания:
• Основни теоретични познания по маркетинг, високо ниво на езикова грамотност /възможно е да се развие допълнително/

• Желание за самостоятелна работа и умения за творческо писане

• Базови умения за работа с компютър

• Възможност за посещаване на целия лекционен курс.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. 1. Какво включва една текстова платформа?

2. Целеви консуматори, особености в лексикалните предпочитания и начина на обработка на информацията.

3. Особености при създаване на текст за радиореклама?

4. Упражнение за създаване на текстове за радио спотове и шапка на предаване. Времето – основен ограничител за копирайтъра.

5. Елементи на текст за печатна реклама? Митове и последни изследвания за текстовете в печатните медии?

6. Практическо упражнение за създаване на печатна реклама. Използване на концепцията за насочено таргетиране и създаване на варианти на текстове за различни медийни канали

7. Текст и хипертекст – как интернет промени начина по който възприемаме и използваме текстовете.

8. Упражнение за създаване на текст за уеб страница с интерактивни връзки

9. ТВ реклама – 11 похвата за създаване на ТВ реклами /по Хупър Уайт/

10. Упражнение по създаване на ТВ реклама с една комуникационна цел, но с различни похвати

11. Слоганите – историческо развитие, съвременни изследвания и концепции

12. Упражнение по създаване на слогани за нови марки

13. Упражнение по създаване на слогани с цел ре-позициониране на налични на пазара марки

14. Граматиката и как тя ограничава езика и мисленето

15. Упражнения за създаване на рекламни текстове, базирани на нарушаване на граматично верни структури.

16. Как да предаваме /внушаваме чувства/ в текста.

17. Как да ангажираме всички типове възприятия /слухово, зрително, кинестатично/ в процеса на създаване на текст

18. Рекламни апели – видове, преимущества и недостатъци

19. Апели, предпочитани в България

20. Упражнение по замяна на апели без да се променя целта на комуникацията

21. Класификация на рекламните стилове

22. Видове стилове, предпочитани в България

23. Упражнения по стил

24. Особености на текста в интерактивните медии

25. Създаване на текст за интернет страници – как да се съобразяваме с изискванията за ползваемост и CEO оптимизация.

26. Контекстна реклама и ролята на копирайтъра в този процес

27. Какво включва професията на копирайтъра? Тандемът копирайтър и дизайнер.

28. Терминът редундандност и защо не се препоръчва буквално дублиране между образ и текст.

29. Упражнения по хармонизиране и допълване на знаковите системи между визия и текст.

30. Локализиране на глобални или регионални кампании от гледна точка на текстовата адаптация.

Литература по темите:

• The Art of Writing Advertising, McGrow Hill

• Съставяне на Рекламни и PR текстове, Кира Иванова, Асеневци, 2009

• When Cultures Collide, Richard D. Lewis, Nicholas Brealey Publishing, London, 1999

Средства за оценяване:

Самостоятелна работа – 20%

Казус – 20%

Курсова работа – 60%