CASB761 Копирайтинг и медийни формати
Анотация:
Курсът е предназначен за всеки, който би искал да развие умения за писане с цел продажба или убеждаваща комуникация. Мислите, че копирайтингът не е за Вас? Моля помислете само дали не е добре да можете да намирате подходящите думи следващия път, когато Ви се налага да:
Продавате
Работите за социални каузи
Говорите пред публика
Убеждавате колеги, партньори и посетителите на сайта Ви
Имате нужда да бъдете разбрани и приети
Курсът запознава с различни похвати на рекламна и убеждаваща комуникация чрез текстови платформи. Дава познания и изгражда практически умения за създаването на текстове, подходящи за различни медийни формати. Дискутират се и начини за адаптиране на глобални кампании.
Преподавател(и):
гл. ас. Боян Кутевски д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса:
1) знаят:.
• Теоретичните принципи за създаване на ефективни текстови стратегии в рекламата
• Възможните елементи, които ги съставят
• Особености на различните медийни формати от гледна точка на изисквания към текстовете
2) могат:
• да създадат текстови рекламни концепции
• да анализират съществуващи текстове и да ги подобряват с оглед на по-подходящото им използване в отделните медии
• да създават собствени рекламни текстове във всеки един медиен формат
• да създават, коментират и работят като част от международни екипи, за локализиране на глобални текстови стратегии, изготвяне на конкретни текстове, последващи тестове и финален избор най-подходящите за конкретни медии.
Предварителни изисквания:
• Основни теоретични познания по маркетинг, високо ниво на езикова грамотност /възможно е да се развие допълнително/
• Желание за самостоятелна работа и умения за творческо писане
• Базови умения за работа с компютър
• Възможност за посещаване на целия лекционен курс.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. 1. Какво включва една текстова платформа?
2. Целеви консуматори, особености в лексикалните предпочитания и начина на обработка на информацията.
3. Особености при създаване на текст за радиореклама?
4. Упражнение за създаване на текстове за радио спотове и шапка на предаване. Времето – основен ограничител за копирайтъра.
5. Елементи на текст за печатна реклама? Митове и последни изследвания за текстовете в печатните медии?
6. Практическо упражнение за създаване на печатна реклама. Използване на концепцията за насочено таргетиране и създаване на варианти на текстове за различни медийни канали
7. Текст и хипертекст – как интернет промени начина по който възприемаме и използваме текстовете.
8. Упражнение за създаване на текст за уеб страница с интерактивни връзки
9. ТВ реклама – 11 похвата за създаване на ТВ реклами /по Хупър Уайт/
10. Упражнение по създаване на ТВ реклама с една комуникационна цел, но с различни похвати
11. Слоганите – историческо развитие, съвременни изследвания и концепции
12. Упражнение по създаване на слогани за нови марки
13. Упражнение по създаване на слогани с цел ре-позициониране на налични на пазара марки
14. Граматиката и как тя ограничава езика и мисленето
15. Упражнения за създаване на рекламни текстове, базирани на нарушаване на граматично верни структури.
16. Как да предаваме /внушаваме чувства/ в текста.
17. Как да ангажираме всички типове възприятия /слухово, зрително, кинестатично/ в процеса на създаване на текст
18. Рекламни апели – видове, преимущества и недостатъци
19. Апели, предпочитани в България
20. Упражнение по замяна на апели без да се променя целта на комуникацията
21. Класификация на рекламните стилове
22. Видове стилове, предпочитани в България
23. Упражнения по стил
24. Особености на текста в интерактивните медии
25. Създаване на текст за интернет страници – как да се съобразяваме с изискванията за ползваемост и CEO оптимизация.
26. Контекстна реклама и ролята на копирайтъра в този процес
27. Какво включва професията на копирайтъра? Тандемът копирайтър и дизайнер.
28. Терминът редундандност и защо не се препоръчва буквално дублиране между образ и текст.
29. Упражнения по хармонизиране и допълване на знаковите системи между визия и текст.
30. Локализиране на глобални или регионални кампании от гледна точка на текстовата адаптация.
Литература по темите:
• The Art of Writing Advertising, McGrow Hill
• Съставяне на Рекламни и PR текстове, Кира Иванова, Асеневци, 2009
• When Cultures Collide, Richard D. Lewis, Nicholas Brealey Publishing, London, 1999
Средства за оценяване:
Самостоятелна работа – 20%
Казус – 20%
Курсова работа – 60%