BAMB637 Самостоятелна работа "Икономика на търговията"

Анотация:

В логическа последователност и обвързаност се изясняват следните основни въпроси: същност на търговската дейност за икономиката на страната, роля на търговията на дребно и търговията на дребно, съвременни търговски формати, роля на материалните, финансовите, информационните и трудовите ресурси в търговията, приходи и разходи в търговията, ефективност на осъществяваната търговска дейност в страната като членка на ЕС.

прочети още
Бранд мениджмънт (на английски език)

Преподавател(и):

доц. Димитър Трендафилов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) знаят:

*проблемите на икономиката, мениджмънта, логистиката и маркетинга в търговията, организацията и технологията на търговските процеси, характера и особеностите на отделните сектори на търговията и др.;

*същността и организацията на търговските процеси;

*ролята на търговската дейност в цялостните икономически процеси в страната и в ЕС.

2) могат:

*да организират основните процеси от гледна точка на търговската дейност;

*да различават основните функции на търговската дейност;

*да разграничават спецификата на съвременните търговски формати с присъщите им функции.


Предварителни изисквания:
да имат основни познания по маркетинг

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Самостоятелна работа

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1.Видове пазари и търговия.

2.Фактори, които оказват влияние върху търговията.

3.Търговията като субективна човешка дейност.

4.Реализация на стоките – проявления и етапи в движението на стоките до потребителите.

5.Търговия на едро – същност, функции и значение.

6.Търговия на дребно - същност, функции и значение.

7.Съвременни търговски формати.

8.Ресурсно осигуряване на търговията.

9.Материални ресурси в търговията.

10.Финансови ресурси в търговията.

11.Информационни ресурси в търговията.

12.Човешки ресурси в търговията.

13.Приходи, разходи и печалба в търговията.

14.Ефективност на търговията.

Литература по темите:

1.Димова, Н., Конкурентни предимства чрез управление на продажбите в търговията на дребно, „Авангард Прима”,2009

2.Хаджиниколов, Д.,Европейският съюз като глобална търговска сила, ИК "Албатрос",2009

3.Каски, Б.,Вечната игра с нови правила: 23 принципа, които ще променят радикално подхода ви и ще ви донесат бизнес успехи, ИК "Фокус",2009

Средства за оценяване:

казус, анализ