BABB803 Е-бизнес в организацията

Анотация:

Курсът запознава студентите с новата цифрова икономика и предпоставките за стартиране на е-бизнес, неговите предимства и бариери за осъществяването му. Представя се информационната и комуникационна инфраструктура на организация, предлагаща е-бизнес.

Цели на курса:

• Да даде на студентите комплексна представа за ефективен начин за изпозлване на ИКТ в бизнеса с цел постигане на желани резултати в бизнеса и предимства.

• Да въведе основни приложения като ERP, CRM, като част от архитектурата на е-бизнеса.

• Да представи новите комуникации на бизнеса с държавната администрация по електронен път.

• Да даде практическа основа за съставяне на уеб страница на организация.

прочети още
Бранд мениджмънт (на английски език)

Преподавател(и):

доц. Мария Николова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Познават информационната и комуникационна инфраструктура на организацията за стартиране на е-бизнес.

• Познават необходимите информационни системи в организацията, нужни за осъществяване на е-бизнес.

• Познават основните модели на е-бизнес.

2) могат:

• Оценяват влиянието на е-бизнес върху организацията

• Практически да реализират уеб страница на организация


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Цифрова икономика – продукти, клиенти, посредници. Нови продукти и дейности при цифровата икономика. Мрежови ефект. Глобализация.

2. Информационна и комуникационна инфраструктура на организацията.

3. Компютърни мрежи – LAN, WAN. Канали на комуникация – кабели, сателитна, микровълнова връзка. Мрежи в бизнеса - Интранет, Екстранет, VPN, VAN. Характеристики.

4. Основни видове е-бизнес: С2С, В2В, В2С, В2А, А2А, С2А. Е-общност. Мрежа от търговски партньори. Междусистемна интеграция.

5. Модели на е-бизнес – брокерски, абонаментен, рекламен, афилииращ, производствен, търговски, посреднически, обществен.

6. Информационни системи в организацията, необходими за осъществяване на е-бизнес (DSS, УИС, ЕИС). ERP, CRM.

7. BI - нови насоки. Cloud Computing. GIS.

8. Е-правителство. Е-подпис. Видове е-услуги.

9. Влияние на е-бизнес върху икономиката. Ефективност на цифровата икономика. Влияние на е-бизнес върху организацията – ефективност на операциите, конфликт на каналите, нови пазари, нови продукти, промяна в структурата на пазарите.

10. Влияние на е-бизнес върху човека – по-голямо удобство, ефективност, увеличен избор, ниски цени, измами.

11. Бариери пред е-бизнес.

12. Практика за програмиране на уеб страница.

Литература по темите:

Dayle M. Smith The E-Business Book: A Step-by-Step Guide to E-Commerce and Beyond

Eloise Coupey, Digital Business: Concepts and Strategies, 2nd Edition

Анастас Мавродиев, Интернет бизнес – основни понятия

сп. CIO, 2009 г., 2010, 2011.

Средства за оценяване:

тест - 50%

курсова задача - 25%

практически изпит - 25%