ALHM415 Семинар: "Видове клиентела и взаимодействие с нея"
Анотация:
Студентите ще се запознаят с особеностите на видовете клиентела с цел да ги разпознават, квалифицират и изграждат правилна стратегия за отношение към съответната група гости.

Преподавател(и):
преп. Славянка Стамова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: да разпознават видовете клиентела
2) могат: да изграждат правилен подход за отношение към госта с цел превръщането му в постоянна клиентела в обекта в който ще работят.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: по ресторантъорство и връзки с обществеността.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар в извън учебно време
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Видове клиентела и взаимодействието с нея
1.Що е клиент? Компоненти на поведението му
2.Какво е да познаваш клиента си.
3.Типология на клиента.
4.Разлика между клиент и гост.
5.Видове гости.
6.Особености в психологията на гостите от различни националности.
7.Национален характер.
8.Национално самочувствие.
9.Национални чувства.
10.Необходимост от познания, свързани с клиентелата в хотелиерството и ресторантъорството:Основно правило-«Клиентът винаги има право!»
11.Клиентоориентирани подходи в зависимост от психологическата характеристика.
12.Отношение към госта:
- В зависимост:
от тяхната възраст
от техния пол
от общественото им положение.
от здравословните им проблеми.
13.Добрата комуникация с госта- залог за успешно продаване-
Вербална и невербална комуникация.
14.Златните правила за успешна продажба.
15.Работа с трудни клиенти-адаптивно поведение.
16.Гостът през моя поглед
Литература по темите:
Френско хотелиерство и ресторантъорство- том1 и 2- Кристиан Фере-2008год.изд. БПИ- Франция
Особености на чуждата клиентела- Доменик Брюнет-2007год. Изд. БПИ Франция
С професията – напред -изд. Хорека -2007год.
Организационно поведение-Д. Панайотов-изд. НБУ
Лични анкети и статистики от проф. опит
Средства за оценяване:
ИСМЕН ИЗПИТ -50…%
УЧАСТИЕ В СЕМИНАРИ - 100 % УСТЕН ИЗПИТ -50…%