ADVB201 Рекламата - практически решения

Анотация:

Курсът засяга най-важните понятия в рекламната индустрия. Разглеждат се теми свързани с творчеството, комуникационна и търговска цел, стратегия и тактика в рекламата, бриф и др. Специално внимание се обръща на структурата на рекламната агенция. Дефинират се отделите и позициите в тях; както и функционалната им взаимозависимост. Подробно се анализират изискванията към компетентност; лични умения и качества; знания и опит за отделни длъжности в рекламните отдели. Всичко това ще даде възможност на студентите да изберат мястото си в агенцията и целенасочено да се подготвят за бъдещото си развитие.

Курсът е с предимно практическа насоченост, като предлага възможност на всеки да премине през работата в различните департаменти на агенцията, да научи повече за отделните длъжности в нея и да избере тази, която е подходяща за него.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

доц. Даниела Кадийска  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) ЩЕ ЗНАЯТ:

• Основните понятия в рекламния бизнес

• Структурата на рекламната агенция и отделните длъжности в нея

• Какви са специфичните личностни качества и умения, които варират в зависимост от различните позиции в агенцията

2) ЩЕ МОГАТ:

• Да определят правилно мястото си в агенцията, за да продължат да попълват знания в определената посока, за да се развиват целенасочено.

• Да познават ролята и взаимовръзките на рекламната агенция с останалите бизнес единици работещи в сектора маркетинг и реклама – клиенти, медиа шопове, печатници, агенции за промоции, медии и т.н.

• Да поддържат позитивни отношения с външни публики и да изграждат дългосрочна връзка, доверие и партньорство

• Да презентират и защитават проектите си.


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Рекламата - професия за всеки, който търси разнообразие и интелектуално предизвикателство

2. Творческият процес в рекламата и генериране на идеи;

3. Автобиографията като средство за продажба

4. Предварителни проучвания в рекламата. Какво се изследва в рекламата. Фази на провеждане на маркетингово проучване -

5. Стратегия и тактика в рекламната комуникация. Проблемът с маркетинговата и комуникационна цел. Професия: Стратегически планьор в рекламна агенция – задачи и отговорности; необходими опит и умения; предизвикателства

6. Бриф и видове брифове. Как се пише творчески бриф. Примери от практиката.

7. Практическа работа по изготвяне на клиентски бриф

8. Акаунт отдела – свързващото звено между клиента и агенцията. Аccount – професия с много подводни камъни;

9. Мястото на криейтив отдела в рекламната агенция; Вътрешна структура – ключови задължения и отговорности, цел на длъжността, взаимоотношения с останалите членове на екипа, специфични функции и задачи, специални знания и умения, личностни изисквания към изпълнителя и поведенчески характеристики: (задължителни и препоръчителни)

10. Медия отдел, медия агенция – медия планирането като процес – стратегия и тактика; Медиен бриф – съдържание, елементи, примери; Работа в отдела – специфични функции и задачи на специалистите

11. Дигитален маркетинг и дигитален отдел/агенция – тенденции за развитие; Дигитални формати и ефективност. Вътрешна структура на дигитален отдел/агенция – ключови задължения и отговорности; Работен процес – развитие на дигитална кампания

12. BTL реклама и работа в отдела/агенцията – видове BTL активности; ключови задължения и отговорности, взаимоотношения с останалите членове на екипа, специфични функции и задачи

13. Ролята на специалиста по връзки с обществеността; Реклама и PR прилики и разлики; подходи при PR комуникацията; Задължения на ПР специалиста; Какви качества са нужди, за да работите като успешен ПР-експерт?

14. Практическо занимание (екипна разработка) – творчески бриф, стратегия и тактика на рекламна кампания; Представяне на готови концепции;

Литература по темите:

Заглавия, които се предлагат в библиотеката на НБУ

• Краят на рекламата, каквато я познаваме / Серджо Зийман, София: Фокус, 2004.

Сигнатура: 659 / З-628

• Рекламата каквато е / Димитър Доганов, Ференц Палфи, Варна: Princeps, 1995

Сигнатура: 659 / Д 692

• Научната реклама / Клод Хопкинс; Прев. [от англ.] Руслана Радойчева. Реализмът в рекламата / Росър Рийвс; Прев. [от англ.] Руслана Радойчева, Варна: Princeps, 1994

Сигнатура: 659 / Х 652

• Рекламата през Възраждането / Иван ИлчевСофия: Академично издателство "Проф. Марин Дринов", 1995

Сигнатура: 949.72.04 / И 581

• Словото на гения в рекламата / Дейвид Огилви; Прев. Петър Узунов. София: Locus, 2013. 208 с.

Сигнатура: 659 / О-348

Българска рекламна енциклопедия / Димитър Доганов, Боян Дуранкев. София: Сиела, 2001. 397 с.

Сигнатура: С 659 / Д 692

• Изповедите на един рекламист / Дейвид Огилви; Прев. от англ. език Димитър Доганов. София: Princeps, 1999. 156 с.

Сигнатура: 659 / О-348

• Холивуд пере най-добре / Жак Сегала; Прев. Вера Джамбазова. София: Ивидим, 2004. 246 с.

Сигнатура: 659 / С 305

• Краят на маркетинга, какъвто го познаваме / Серджо Зийман; Прев. Илиана Гаврилова. София: Locus, 2005. 240 с.

Сигнатура: 339.13 / З-628

• Партизански маркетинг / Джей Левинсън, Джийни Левинсън, Ейми Левинсън; Прев. от англ. език Мария Николова. София: Изток-Запад, 2011. 512 с.

Сигнатура: 339.13 / Л 357

• Думите на медийния преход / Маргарита Пешева, Христи Кафтанджиев и др. Велико Търново : Фабер, 2010, 236 с.

Сигнатура: 316.7 / П 507

Други издания в тематичната област:

• Въздействие на телевизионната реклама върху вниманието, паметта и преработката на информацията при зрителите / Боян Дуранкев и др. София: Издателски комплекс - УНСС, 2012. 370

Сигнатура: 659 / В 913

• [Двадесет и два] 22 неоспорими закона на рекламата (и кога ги нарушаваме) / Майкъл Нюман; Прев. от англ. език Николай Кръстев. София: Класика и Стил, 2005. 324 с.

Сигнатура: 659 / Н 986

• Десетте Божи заповеди на рекламата / Боб Гарфийлд; Прев. Милко Стоименов. София: Bookmark, 2006. 224 с.

Сигнатура: 659 / Г 238

• Джобна реклама : Основни принципи на рекламната дейност от A до Z / Каролин Маршал; Прев. Камен Каменов. Плевен: ЕА, 2000. 274 с.

Сигнатура: С 659 / М 366

• Ефективна реклама незабавен успех / Брадли Шугарс; Прев. Димитрина Казанкина, Светла Митева. София: Софтпрес, 2006. 320 с.

Сигнатура: 659 / Ш 964

• Интернет рекламата : Мисията възможна / Жюстин Томс. София: Сиела, 2005. 168 с.

Сигнатура: 659 / Т 710

Кешвъртайзинг : 100 тайни от психология на рекламата / Дрю Уитмън; Прев. Весела Венчева - Тодорова. София: Кръгозор, 2009. 208 с.

Сигнатура: 659 / У 435

• Копирайтинг : Съставяне на рекламни и ПР текстове / Кира Иванова. б.м.: Асеневци, 2009. 188 с.

Сигнатура: 659 / И 225

• Маркетинг и реклама за електронни медии, кабелни системи и интернет / Сюзън Истман, Дъглас Фъргюсън, Робърт Клайн. София: Слънце, 2004. 416 с.

Сигнатура: 339.13 / И 945

• Мениджмънт на рекламата / Робер Льодюк; Прев. от фр. ез. Райничка Сисьова-Табакова. София : Ваньо Недков, 2010. 167 с.

Сигнатура: 659 / Л 778

• Направи си сам…маркетинг! : Творчески стратегии в рекламата по време на криза / Невяна Кръстева. София: Авангард Прима, 2009. 222 с.

Сигнатура: 339.13 / К 924

• Потребителско поведение и реклама : Психологически аспекти / Анелия Петрова. София: Делова седмица консулт, 2004. 216 с.

Сигнатура: 330 / П 472

• Правен режим на рекламата в търговската дейност / Рая Колева. Благоевград: [Ираник-М], 2009. 312 с.

Сигнатура: 347.8 / К 781

• Психология на рекламата : Рекламата, НЛП и 25-ият кадър / Вит Ценьов; Прев. от руски език Яна Загорчинова. София: Изток-Запад, 2007. 256 с.

Сигнатура: 659 / Ц 509

• Рекламата и медийните потребители : Публичноправен режим / Райна Николова. София: б.и., 2010. 112 с.

Сигнатура: 347.8 / Н 750

• Секс, еротика, реклама / Албена Павлова. София: Нова звезда, 2013. 256 с.

Сигнатура: 659 / П 132

• Скритата сила на рекламата : Как слабо въвличащата обработка оказва влияние върху начина, по който правим избора си на марки / Робърт Хийт; Прев. Лили Георгиева. София: Програмата Груп, 2004. 144 с.

Сигнатура: 659 / Х 488

• Скритата сила на рекламата : Как слабо въвличащата обработка оказва влияние върху начина, по който правим избора си на марки / Робърт Хийт; Прев. Лили Георгиева. София: Програмата Груп, 2004. 144 с.

Сигнатура: 659 / Х 488

Други периодични издания в тематичната област:

• Advertising age. Chicago: Crain Communications, 2013-2014.

Сигнатура: Сп 659 / A 22

• Luerzer's int'l archive : Ads, TV and Posters worldwide. Salzburg: Walter Luerzer, 2009-2014.

Сигнатура: Сп 659 / L 96

Издания на книжния пазар в тематичната област, които библиотеката към този момент не притежава:

• Бизнес обновяване: как да вземаме правилните решения / Серджо Зийман. София: Locus, 2005

• Добри дела / Филип Котлър, Дейвид Хескил, Нанси Лий. София: Сиела, 2014 (планирана за закупуване)

Подвеждащата реклама / Милен Иванов. София : Сиела, 2012 (планирана за закупуване)

Реклама for Dummies / Гари Р. Дал. София : AlexSoft, 2007. 320 с.

• Рекламата. Къде, кога и как? І Светозар Кръстев.София: Инкоминтелект, 1993

• Насърчаване на продажбите: 10 изпитани техники в маркетинга / Камен Каменов. София:. Кода Системс, 1999;

• Краят на рекламата, каквато я познаваме / Серджо Зийман, София: Фокус, 2004.

• The Radio & Television Commercial (NTC Business Books) / Albert C. Book, Norman D. Cary, Stanley I. Tannenbaum. Ntc Business Books; 3 Sub edition (March 1996). 234 p.

Електронни ресурси на НБУ: Базата данни World Advertising Research Center, която може да се ползва както в локалната мрежа на НБУ, така и извън нея.

Средства за оценяване:

практически задачи, тестове, самостоятелни работи, курсова работи и презентация, активност по време на час