ADVB010 Компютърни графични средства в рекламата ( CorelDRAW)
Анотация:
Курсът е предназначен за потребители създаващи и ползващи рекламни представяния, като дава основни познания за графичните средства в рекламата - общи принципи и възможности. Реализират се системни и технологични знания за използване на разнообразни средства и среди за изразяване на представителна информация с рекламна цел и въздействие непосредствено върху потребителя на информация, на базата на приложната програма CorelDraw. Студентите се запознават с възможностите на векторната графика за приложения с рекламна цел. Записва се непосредствена музика и говор. Включват се и готови музикални фрагменти, външни анимации и картини, за да се изгради в авторската система цялостен сценарий за изразяваната информация и да се организират ефектите.
ЦЕЛИ НА КУРСА
• Запознаване на студентите с принципите за изграждане на композиция, цвят и образ и техниките за създаване на рекламен материал посредством PC на базата на векторната приложна програма CorelDraw, което произтича от нуждата им за знания и умения при създаване на рекламни приложения.
Преподавател(и):
гл. ас. Румяна Стефанова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Как да “решават” графични задачи в рекламата.
• Какви са изискванията за предпечатна подготовка на рекламни материали.
• Как да трансформират “идея” в “послание”.
2) могат:
• Да ползват уверено възможностите на изучаваната графична програма (CorelDraw).
• Да рисуват и композират рекламни материали с компютър.
• Да използват знанията си за практическо изграждане на реклама.
Горните умения студентите биха могли да прилагат в университета, офиса, института, работното място с висока степен на компетентност.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Начална компютърна грамотност
• Творчески умения и нагласи
• Известен практически опит и интерес в тази насока
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Тема
1. CorelDraw - основни възможности, интерфейс и средства за редактиране. Особености. Управление на работния екран. Настройка на работната страница – размери. Геометрични фигури. 2 лекция
2. Преливания, шарки, текстури. Смесване на цветовете. Създаване на художествен текст – редактиране и форматиране. Създаване на параграфен текст. Задаване текст по пътечка. Семинар – проектиране на лого от текст. 2 лекция и практически семинар
3. Логически операции. Управляване на няколко обекта. Подравняване на обекти. Рисуване и редактиране с криви на Безие. Семинар – създаване на лого като резултат от логически операции. 2 лекция и практически семинар
4. Ефекти с преливания и контури. Преливане по зададена траектория. Оконтуряване на обекти и разтягане. 2 лекция
5. Интерактивна обвивка. Интерактивна обвивка и художествен текст. Екструзия. Задаване на сянка и интерактивна прозрачност. 2 лекция
6. Ефекти: вписване на текст в обвивка. Перспектива. Създаване на лупи и прилагане на ефекти Power Clips. Семинар – проектиране на рекламен флаер. 2 лекция и практически семинар
7. Контролно. 2 лекция и семинар
8. Работа с растерни изображения. Сканиране. Прилагане на ефекти. Създаване на брошури и вестници – страници и слоеве в Corel DRAW. Макетен слой. Импортиране и експортиране на обекти. Отпечатване. 2
9. Видове рекламни материали и избиране на правилната форма. 2 лекция
10. Основни изисквания и принципи при предпечат. Основни грешки при дизайн. Грешките при дизайн – ефекти и дефекти. Семинар: групово занимание върху рекламни материали. 2 лекция и практически семинар
11. Препроектиране и анализ на четивността и баланса в рекламата. Семинар: препроектиране на собствени реклами. 2 лекция и практически семинар
12. Как да се привличат потребителите. Психология на потребителя и създаване на “имидж”. Тайните на доброто рекламиране. 2 лекция
13. Последователност в поднасянето на рекламната информация. Семинар: представяне пред аудитория. 2 лекция и практически семинар
14. Контролно. 2
15. Анализиране на контролните и курсовите работи. 2 семинар
Литература по темите:
1. Професионален дизайн на бизнес материали, Джон Макуейд, Before&After, 2006.
2. Професионален дизайн на печатни материали, Джон Макуейд, Before&After, 2006.
3. Corel Draw 12, официално ръководство, СофтПрес, 2004.
4. Corel Draw 11, официално ръководство, СофтПрес, 2003.
5. Corel Draw 10, официално ръководство, СофтПрес, 2001.
6. Мутафова В,,“Мултимедия”, 1996 г., “Университетско издателство”.
7. Мултимедия и компютри, Мюлер, Техника, 1995.
8. Периодика на всички компютьрни списания: Personal Computer World – България, РС Magazine Bulgaria и др.
Средства за оценяване:
ТЕКУЩ КОНТРОЛ:
УЧАСТИЕ В СЕМИНАРИ/ДОМАШНИ 20%
КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ 30%
2 КОНТРОЛНИ: 50%
ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ – 2 КОНТРОЛНИ -50%
КУРСОВА РАБОТА - 30%
ДОМАШНИ И УЧАСТИЕ В СЕМИНАРИТЕ - 20%
2 ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ – 50%
УСТЕН ИЗПИТ - 20 %
КУРСОВА РАБОТА 30%
Курсовата работа е задължителна.
Неизпълнението на елемент от посочените форми на оценяване (при изпълнени други), се равнява на оценка “слаб” за съответния компонент.