ALHM402 Маркетингова политика в туризма
Анотация:
Целта на курса “Маркетингова политика в туризма” е студентите да получат необходимите знания за поведението на потребителите и провеждането и анализа на качествени проучвания. В логическа последователност и обвързаност се изясняват следните основни въпроси: понятия в изследването на потребителското поведение, вътрешните за потребителя фактори, променливите от обкръжаващата среда. Представени са техники и методи при качествените проучвания

Преподавател(и):
Яна Константинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Познават съвременните виждания относно поведението на потребителяи и разбират тяхната ключова роля в дейността на организациите
• Получават знания за провеждането на качествено маркетингово проучване.
2) могат:
• Да прилагат в практически казуси основните техники и методи при качествените проучвания .
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• основни понятия в маркетинга
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Поведение на потребителя. Основни понятия в изследването на потребителското потребление. Модели. уеб-базирано обучение / практ. занимание 4/2
2 Основни фактори, влияещи върху поведението на индивидуалните потребители. Вътрешни за потребителя фактори. уеб-базирано обучение 6
3 Променливи от обкръжаваща среда на потребителя. уеб-базирано обучение 6
4 Качествени проучвания в маркетинга. Използвани техники при качествените проучвания уеб-базирано обучение / практ. занимание 4/2
5 Потребителско поведение в туризма уеб-базирано обучение 6
Литература по темите:
• Котлър, Ф. , Управление на маркетинга, Структура на управлението на пазарното предлагане, 2002
• Благоев, В., Маркетинг, принципи, сегментиране, позициониране, анализи, стратегии, маркетинг микс. International University, 2003
• Анастасова, Л., Маркетингови изследвания в туризма, Селекта, 1996
• Bree, J. (2009) Le comportement du consommateur, 2 éd., Dunod
• Couratier C.,Miquel Ch. (2007), Les études qualitatives : théorie, applications, méthodologie, pratique, L'Harmattan
• Revillard A. (2006-2007), Aide-mémoire : préparer et réaliser un entretien, Ecole normale supérieure de Cachan, Département de Sciences sociales, , www.melissa.ens-cachan.fr/
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%