COMM525 Самостоятелна работа: Дипломно изследване
Анотация:
Курсът е извънаудиторен и има за цел да подготви изследването, което ще залегне в основата на написването на дипломната работа за защита на магистърска теза. Целта е студентите да се фокусират върху конкретен проблем и да разработя и поведат изследване на този проблем, като използва методи за количествени и качествени изследвания. Крайната цел на курса е всеки студент да предстви резултатите и изводите от проведеното от него изследване.
Преподавател(и):
проф. Десислава Бошнакова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- как да определят проблем, който да изследват
- как да подбера методите за количествено изследване
- как да подберат методите за качествено изследване
- как да използват новите технологии за провеждане на изследване
- как да събират данни и да ги анализират
2) могат:
- да структурират въпроси за изследване
- да провеждат самото изследване като събират необходимия брой участници
- да ползват новите технологии за събиране и обработване на информацията
- да обобщават резултатите от проведено изследване
- да извеждат тенденции и насоки за развитие следствие на събраната информация
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
В рамките на курса студентите трябва да проведат самостоятелно изследване на конкретен проблем като използват техники за количествни и качествени изследвания.Получените резултати трябва да бъдат анализирани и представени в обобщен вид на публично събитие.
Литература по темите:
Основна:
Shaw, Maura D., Mastering Online Research: A Comprehensive Guide to Effective and Efficient Search Strategies, 2007
Poynter, Ray, The Handbook of Online and Social Media Research: Tools and Techniques for Market Researchers, 2010
Kozinets, Robert V, Netnography: Doing Ethnographic Research Online, 2009
Допълнителна:
Creswell, John W., Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 2013