ALHM204 Позициониране на луксозния хотелиерски продукт
Анотация:
• Курсът има за цел да разшири познанията на студентите, придобити в курс „Маркетинг на лукса“ и в частност да ги задълбочи в посока маркетинг на хотелиерския продукт в сферата на лукса. Студентите ще се запознаят с историята и особеностите на луксозното хотелиерство във Франция. Изясняват се стратегиите за диференциация хотелиерския продукт в сферата на лукса, както и начините за неговото препозициониране и комуникация.

Преподавател(и):
Таня Цветанова
Велизар Костадинов
преп. Славянка Стамова
Яна Константинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Разбират спецификите на приложението на маркетинга в сферата на луксозното хотелиерство.
• Познават съвременните виждания за хотелиерския продукт в сферата на лукса
• Познават основните характеристики на елементите на маркетинг микса на луксозен продукт
2) могат:
• Да използват маркетинговия категориен апарат;
• Да прилагат основните маркетингови принципи при решаване на конкретни практически казуси
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Успешно преминат курс по Въведение в маркетинга и Маркетинг на лукса
• Познания по маркетинг, хотелиерство, ресторантьорство, микро и макроикономика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 История на луксозното хотелиерство във Франция. Нова класификация на хотелите. Палас. уеб-базирано 5
2 Стратегии за диференциация на хотелиерския продукт в сферата на лукса. Тематизация. уеб-базирано 5
3 Препозициониране чрез промяна на марката уеб-базирано/ практ. занимание 3/2
4 Иновация на продукта. Допълнителни услуги. Спа продукти. уеб-базирано 5
5 Клиенти на луксозното хотелиерство. Анкети за обслужването в областта на лукса. Съвременни тенденции в обслужването. уеб-базирано/дискусия 3/2
6 Комуникационни стратегии в луксозното хотелиерство. уеб-базирано 3
7 Висококатегорийно и луксозно хотелиерство и устойчиво развитие. уеб-базирано 2
Литература по темите:
• Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000, 643 стр.
• Chevalier М. et al., Management et marketing du luxe, Dunod, 2éd, 201, 400 p.
• Bastien V., Kapferer J-N, Luxe oblige. Eyrolles, 2008, 383 p.
• Castarède J., Le luxe. Presses Universitaires de France – PUF, 2010, 128 p.
• Sicard M-C, Luxe, mensonges & marketing, Pearson Village Mondial, 2010, 224 p.
• Perey E., Luxury attitude : Enquête sur le service dans le domaine du luxe et comment s'en inspirer pour fidéliser ses clients, Maxima Laurent du Mesnil, 2 éd., 2011, 236 p.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%