TCMM274 Стратегическо управление на организацията на знания
Анотация:
• Основна цел на курса е да запознае студентите с основните понятия, свързани със стратегическото управление на организациите, методите за стратегически анализ, както и подходи за разработване на стратегия и контрол на изпълнението й в организацията на знания.
• Студентите ще получат познания за определятнето на мисията, визията и целита на организацията, както и за извършването на анализ на външната и вътрешната й среда. Особено внимание ще бъде отделено на балансирана система от показатели като подход за разработване на стратегия и контрол на изпълнението й, както и на особеностите на организацията на знания и избора й на конкурентна стратегия.
Преподавател(и):
доц. Елисавета Гурова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Същност на стратегия и методи за разработване
• Определятне мисията, визията и целита на организацията
• Методи за анализ на външната и вътрешната среда на организацията
• Средства за контрол на изпълнениета на стратегията
2) могат:
• да разработват стратегия и управляват внедряването й
• да прилагат различни методи за стратегически анализ
• да проучват конкурентната среда
• да определят стратегически цели, дейности и показатели за ефективност
• да прилагат балансираната система от показатели
• да ръководят дейности в организации на знания
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Въведение в стратегическото управление
2 Основни понятия в стратегическото управление
3 Методи за анализ на външната среда
4 Методи за анализ на вътрешната среда
5 Форсайт методология
6 Подходи за стратегическо моделиране
7 Същност на балансираната система от показатели (BSC). Приложение.
8 Перспективи на BSC
9 Контрол и наблюдения на стратегията
10 Приложание на стратегическото управление
11 Стратегическо управление в организацията на знания
Литература по темите:
• Курди Д., Бизнес стратегия, Класика и стил, София, 2005
• Каплан Р., Д.Нортън, Стратегически карти, Класика и стил, София,2006
• Доралийски А., Стратегически мениджмънт, Нов български университет, София, 2008
• Кастелс, М., Информационната епоха: общество, икономика и култура, том 1, Възходът на мрежовото общество,Лик, София, 2004
• Bensoussan, B. , C. S. Fleisher, The Financial Time Guide to Analysis for Managers, Pearson Education Ltd., Essex, UK,2009
• Hill, Ch.W.L., G.R.Johnes, Strategic management An Integrated Approach, Houghton Mifflin Company, New York, 2001
• Гурова, Е., А.Антонова, Р.Николов (ред.), Управление на знания, Булвест 2000, София, 2012
Средства за оценяване:
курсова работа