TCMM273 Предприемачество в електронните медии
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
Благодарение на инспирациите от този проект, както и след анализ на състоянието на пазара на труда и развитието на електронните медии в ерата на цифровизацията с новия курс “Предприемачество в електронните медии” запълваме огромен дефицит.
А той е създаването на млади, енергични и предприемчиви, условно наречени, стартери на бизнеса или предприемачи в тази област.
В този курс ще се спрем на финансовите потоци в държавата и частния бизнес.
Ще разгледаме възможностите за кумулиране на капитал от възможните легални източници.
Ще направим сравнение с примери от европейски държави и САЩ.
Ще се спрем на разумната оценка на риска, ситуацията на рекламния пазар и източниците на приходи.
Ще направим анализ на съществуващия пазар и възможностите за приходи от малкия и среден бизнес.
Ще се запознаем с основите на мениджмънта в електронните медии.
• Както и останалите курсове по електронни медии и с този освен да ви дадем възможност с тези знания да си намирате работа, искаме и да си създавате работа. Със знанията от този кус ще научите под каква форма можете да привличате инвестиции, да намирате финансови кредити и в крайна сметка да създадете и управлявате малка телевизия или FM радио.
• КЛЮЧОВИ ДУМИ
• Предприемачество
• Управление на електронни медии
• Управление на промяната
• Програмиране
• Бизнеспланиране
Преподавател(и):
проф. Иван Драганов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: как да привличат инвестиции за стартиране на частен бизнес в областта на електронните медии и как да продуцират собствена продукция.
• 2/ да управляват и планират частни радио и телевизия
• 3/ да създават работни места и да управляват колектив.
•
2) могат:
• да работят в управленски екип на малка телевизия или FM радио.
•
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• по телекомуникации, икономика, право или електронни медии.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Въведение в радиото – програмно развитие, пазарни подходи лекция 2 часа
2 Въведение в телевизията-програмно развитие развитие,пазарни подходи
лекция 2 часа
3 Предприемачеството в електронните медии лекция 2 часа
4 Законова рамка лекция 2 часа
5 Нишови радиостанции лекция 2 часа
6 Нишови Телевизии лекция 2 часа
7 Програмиране на радио лекция 2 часа
8 Програмиране на телевизия лекция 2 часа
9 Управленска структура на електронна медия лекция 2 часа
10 Управление на радиостанция лекция 2 часа
11 Управление – нива и управленски функции в телевизия лекция 2 часа
12 SWOT анализ лекция 2 часа
13 Бизнеспланиране на електронни медии лекция 2 часа
Литература по темите:
• Pringle, Peter K.; Starr, Michael F. McCavitt, William E. – Focal Press – Oxford –„Electronic media management”
• Драганов Иво “Особености на телевизионния мениджмънт”
• Драганов Иво “Телевизионното програмиране в общия аудиовизуален контекст”
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ и устен изпит.