COMM203 Управление на финансите

Анотация:

Курсът е базиран на финансовата теория, практиката при финансиране дейността на телевизионното производство, законодателството в областта на медиите, европейския и световен опит при финансирането на електроните медии.

Състои от 30 академични часа, които представляват различни форми на учебна натовареност. Учебната програма е разпределена в три раздела:

I. ОБЩА ТЕОРИЯ НА ФИНАНСИТЕ - Тук се разглеждат понятията и принципите на финансовия мениджмънт в най-общ план, без задълбочено изследване на конкретните, чисто финансови техники и механизми за финансово планиране и анализ.

II. СТРУКТУРА И АНАЛИЗ НА ПРИХОДИТЕ И РАЗХОДИТЕ В ЕЛЕКТРОННИТЕ МЕДИИ - В този раздел се анализират източниците за финансиране на радио и телевизионните станции, според характера на собственост, както и структурата и влиянието на разходите върху икономическата ефективността от дейността им.

III. ПЛАНИРАНЕ, ОТЧИТАНЕ И АНАЛИЗ НА ФИНАНСОВАТА ДЕЙНОСТ - Последният раздел обхваща разглеждането на проблемите по разработването и анализирането на ключовите за вземането на управленски решения параметри относно финансовата политика и стратегия на електронните медии.

По време на курса под формата на работни семинари и дебати са разработвани финансови планове и обосновки за финансовата политика на различни видове медии.

прочети още
Журналистика 3.0 (онлайн преса, радио и телевизия)

Преподавател(и):

 Бойка Бойнузова  

Описание на курса:

Компетенции:

След успешното завършване на курса студентите следва да имат обща финансова грамотност, да са в състояние да анализират за целите на мениджмънта финансовото състояние на медийния обект, да участват във формирането на финансовата политика на конкретна медия, да вземат адекватни решения при промяна на финансовите условия.
Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. ОСНОВИ НА ФИНАНСИТЕ

2. УПРАВЛЕНИЕ НА ПУБЛИЧНИТЕ ФИНАНСИ

3. ОБЩА ХАРЕКТИРИСТИКА НА ДАНЪКА

4. УПРАВЛЕНИЕ НА КОРПОРАТИВНИТЕ ФИНАНСИ

5. ОСОБЕНОСТИ НА ФИНАНСИРАНЕТО НА ЕЛЕКТРОННИТЕ МЕДИИ

6. СТРУКТУРА И АНАЛИЗ НА ИЗТОЧНИЦИТЕ НА ФИНАНСИРАНЕ В ЕЛЕКТРОННИТЕ МЕДИИ

7. ПРИХОДИ ОТ РЕКЛАМА

8. ДОПЪЛНИТЕЛНИ ПРИХОДОИЗТОЧНИЦИ В ЕЛЕКТРОННИТЕ МЕДИИ

9. ХАРАКТЕРИСТИКА НА РАЗХОДИТЕ

10. ОПТИМИЗИРАНЕ И ЕФЕКТИВНОСТ НА РАЗХОДИТЕ

11. ПЛАНИРАНЕ НА ФИНАНСОВАТА ДЕЙНОСТ НА ЕЛЕКТРОННИТЕ МЕДИИ

12. ОТЧИТАНЕ И АНАЛИЗ НА ФИНАНСОВАТА ДЕЙНОСТ