COMM511 Проект: Програмиране в местните радио или телевизия
Анотация:
Курсът се състои в съставяне на практически проект за местна електронна станция по изискванията на ЗРД и СЕМ
Преподавател(и):
проф. Михаил Мелтев д-р
Калин Калчев
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса -
1. Знаят да прилагат на практика теоретичните познаная по управление, организация и п рограмиране в електронните медии
2. Умеят да поставят основите на електронна медия; да стартират самостоятелен медиен бизнес; да се резализират в различните нива на управление в медиите
Предварителни изисквания:
Познанаия по Управление, организация и програмиране на ел. медии.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
При подготвяне на проекта студентите следват следните стъпки:
1. Запознаване с медииното законодателство за електронните медии; контролни органи; национално и европейско законодателство. (ЗРТ, ЗЕТ, ЗАСП)
2. Определяне на целите и мисията на радиото.
3. Изследване и анализ на аудиторията (възраст, нагласи и стереотипи).
4. Изследване на културните събития в града/региона.
5. Анализ на конкуренцията и радиопазара.
6. Подготовка и изготвяне на програмна стратегия; програмен профил; програмен проект; програмна концепция.
7. Избор и реализация на програмното съдържание – елементи и разпределение. Изработка и описание на програмна схема – разпределение на елементите в часови пояси и тематични блокове (музика – новини – предавания – рекламни паузи). Съотношение на вътрешна и външна програма.
8. Реклама. Рекламен спот. Форми на реклама и спонсорство.
9. Маркетингов план и анализ. Изготвяне на прогнози. Определяне на целите и изграждане на стратегия за продажбата на реклама, рекламно време и спонсорство.
10. ПР план и анализ. Прогнози, развитие, цели и стратегия . Организиране на събития. Обратна връзка.
11. Студийни комплекси. Принципи на производство на програма. Сграден фонд и техника. Технически параметри на електронно съобщителната техника.
12. Описание на организацията на работния процес. Управленски нива, функции и модели. Отдели и звена в радиото.
13. Организация, управление и контрол. Структура на собствеността. Видове организационни структури, управленски, творчески и технически екипи.
14. Управление на персонала. Основни функции на отдел човешки ресурси. Длъжностни характеристики. Подбор и мотивация на персонала.
15. Финансов план за осъществяване на дейността. Законодателство. Основни концепции за управление на финансите и инвестиционна политика - начален и оборотен капитал; прогнози за приходи и разходи, и прогнози за парични потоци и баланси.
Литература по темите:
- Ангелова, Вяра. Световното радио - модели на развитие. С.: Експреспринт ООД. 2008
- Занкова, Бисера. Студии по медийно право. Сл: Нова звезда, 1997
- Вачков, Лъчезар, Радиоформатът в САЩ, С., 2004
- Димитров, В., История на радиото в България, С., 1988, т.1&2
- Емирян, Е ... за радиото, което…, С., 1999
- Закон за радио и телевизия
- Закон за авторското право и сродните му права. С.: Абагар, 2011
- Закон за електронни съобщения
- Мелтев, М., Кино и електронни медии, С., 2012
- http://www.musicautor.org/statute
- http://prophon.org/bg/faq
Допълнителна
- Гелър, В. Как да направим въздействащо радио
- Попова, Сн., Радиокомуникация, С., 1997
- Станев, В., Американското форматно радио, П., 2007
- Чолаков, Р., Право на радио- и телевизионните организации в България, С., 2000
- Шереля, А., Радиожурналистика, М., Московского униерситета, 2005
Keith, M. C., The Radio Station. Boston, 1997
Средства за оценяване:
Оценката е средноаритметично от следните компоненти:
1. Оценка на на плана на проекта.
2. Проект.
3. Защита на проекта