MBAM632 Международен стратегически маркетинг в туризма

Анотация:

Настоящият курс има за цел да запознае студентите основните постановки за същността, специфичните особености и направления на развитие на маркетинга, като философия на бизнеса, стратегия, политика и практика за поведението на предприятието на пазара в условията на конкурентната пазарна икономика. В курса се изучават маркетинг процесите, стратегическото маркетинг планиране, поведение на потребителя на пазара и комуникации при алтернативния туризъм. В курса са заложени и резултатите от дългогодишната работа на световно известни автори.

прочети още
Управление на туризма (на български и чужд език)

Преподавател(и):

доц. Надя Маринова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

- да разбират същността на маркетинга в качеството му на концепция за фирмено управление;

- да оценяват характеристиката на маркетинга в сравнителен план с други концепции за фирмено управление;

- да разбират и оценяват маркетинга като философия на бизнеса, концепция, стратегия и политика на съвременната фирма, но и като тактика за поведението на фирмата в условията на конкурентната икономика;

- да разбират, оценяват и прилагат различните видове маркетинг дейности в практиката на съвременната фирма;

- да познават и успешно прилагат маркетинг инструментариума за участие в пазарната конкуренция

2) могат:

- да познават основните принципи на маркетинг концепцията за фирмено управление;

- да познават основните маркетинг дейности в практиката на съвременните фирми;

- да прилагат успешно в собствената си стопанска практика и/или утре богатия спектър на маркетинг инструментариума за водене на конкурентната битка в условията на развитата пазарна икономика;

- да вземат управленски решения в сферата на стопанската практика като цяло и в сферата на маркетинг дейността;

- да поемат стопански рискове и да познават правилата за противодействие на различните видове рискове в ежедневната си практика;

- да се запознаят и проследяват поетапното развитие на видовете концепции за фирмено управление, довело до появата и утвърждаването на маркетинга като приоритетен управленски подход в условията на развитата пазарна икономика;


Предварителни изисквания:
Няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ НА МАРКЕТИНГОВАТА ТЕОРИЯ

2. ОСОБЕНОСТИ НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ БИЗНЕС ОТ ПОЗИЦИЯ НА МАРКЕТИНГА

3. ОСНОВНИ ВИДОВЕ ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАРИ

4. СПЕЦИФИКА НА МАРКЕТИНГА В ТУРИЗМА

5. МАРКЕТИНГ ЕЛЕМЕНТИ И ИНСТРУМЕНТАРИУМ. МАРКЕТИНГ МИКС.

6. МАРКЕТИНГ СРЕДА

7. МАРКЕТИНГ ПРОУЧВАНЕ

8. МАРКЕТИНГ - АНАЛИЗ, ДИАГНОЗА И ЦЕЛИ

9. МАРКЕТИНГ - МАРКЕТИНГ, СТРАТЕГИЯ, ПОЛИТИКА И ПЛАН

10. МАРКЕТИНГ БЮДЖЕТ И КОНТРОЛ

11. МЕЖДУНАРОДЕН МАРКЕТИНГ В ТУРИЗМА

12. МЕЖДУНАРОДЕН МАРКЕТИНГ

Литература по темите:

1. Волф, Я. Маркетинг, Университетско издателство "Стопанство"., УНСС,

1994.

2. Каракашева., Л. Маркетинг, ИСК при УНСС, Център за дистанционно

обучение, 2001 г.

3. Каракашева, Л. и кол., Маркетинг, София, Призма, 1997 г.

4. Каракашева,Л и Бл.Маркова, Поведение на потребителя НБУ, ЦДО-

Радиоуниверситет, С, 1997.

5. Котлър,Ф. Управление на маркетинга, Том I и Н, С., Графема, 1996.

6. Котлер, Ф. Основи на маркетинга, Издателство "Стопанство", УНСС,

София, 1995.

Средства за оценяване:

- ТЕСТ

- ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ

- ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА