MBAM602 Бизнес планиране в туризма
Анотация:
Целта на курса е да се усвоят теоритичните основи и да се придобият практически умения за съставяне и анализ на различни видове бизнес планове. В курса се изучават особеностите, функциите и видовете в бизнес планирането.

Преподавател(и):
проф. Мариана Янева д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• същността и значението на бизнес планирането;
• съвременни концепции и модели за видовете фирмено планиране - стратегическото, тактическото и оперативното бизнес планиране.
2) могат да:
• разработват визия, мисия, цели и статегия на туристическата фирма;
• разработват бизнес план на туристическа фирма.
Предварителни изисквания:
Икономика на туризма;
Маркетинг;
Финанси;
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Въведение в бизнес планирането в туризма.
2. Бизнес планиране в туристическите фирми.
3. Изледване и анализ на обкръжаващата среда.
4. Конкуренция и конкуретни предимства.
5. Маркетингов план.
6. Продуктов и организационен план.
7. Финансов план на туристическата фирма.
Литература по темите:
• Славова, И., Бизнес планиране, Сиела, С., 2004
• Славова И., Планиране и прогнозиране, изд. НБУ, 2009
• Бароу, П., Най-добрите бизнес планове. Подготовка и представяне, Класика и стил, С., 2002
• Тодоров, К., Бизнес стратегия на малката фирма, С., изд. НБУ, 2008
• Владимирова, К., Прогнозиране и планиране. Стратегическо планиране развитието на икономическите системи, УИ „Стопанство”, С., 2009
• Дракър, П., Ефективно управление, Класика и стил, С., 2002
• Каплан, Р., Нортън, Д., Балансирана система от показатели за ефективност, Класика и Стил, С., 2005
• Каплан, Р., Нортън, Д., Стратегически карти, Класика и Стил, С., 2006
Средства за оценяване:
ТЕСТ 30%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%