MBAM602 Бизнес планиране в туризма

Анотация:

Целта на курса е да се усвоят теоритичните основи и да се придобият практически умения за съставяне и анализ на различни видове бизнес планове. В курса се изучават особеностите, функциите и видовете в бизнес планирането.

прочети още
Управление на туризма (на български и чужд език)

Преподавател(и):

проф. Мариана Янева  д-р
гл. ас. Маргарита Мишева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• същността и значението на бизнес планирането;

• съвременни концепции и модели за видовете фирмено планиране - стратегическото, тактическото и оперативното бизнес планиране.

2) могат да:

• разработват визия, мисия, цели и статегия на туристическата фирма;

• разработват бизнес план на туристическа фирма.


Предварителни изисквания:
Икономика на туризма;

Маркетинг;

Финанси;



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Въведение в бизнес планирането в туризма.

2. Бизнес планиране в туристическите фирми.

3. Изледване и анализ на обкръжаващата среда.

4. Конкуренция и конкуретни предимства.

5. Маркетингов план.

6. Продуктов и организационен план.

7. Финансов план на туристическата фирма.

Литература по темите:

• Славова, И., Бизнес планиране, Сиела, С., 2004

• Славова И., Планиране и прогнозиране, изд. НБУ, 2009

• Бароу, П., Най-добрите бизнес планове. Подготовка и представяне, Класика и стил, С., 2002

• Тодоров, К., Бизнес стратегия на малката фирма, С., изд. НБУ, 2008

• Владимирова, К., Прогнозиране и планиране. Стратегическо планиране развитието на икономическите системи, УИ „Стопанство”, С., 2009

• Дракър, П., Ефективно управление, Класика и стил, С., 2002

• Каплан, Р., Нортън, Д., Балансирана система от показатели за ефективност, Класика и Стил, С., 2005

• Каплан, Р., Нортън, Д., Стратегически карти, Класика и Стил, С., 2006

Средства за оценяване:

ТЕСТ 30%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%