ADVM300 Рекламна комуникация в Интернет
Анотация:
Целта на курса по ATL и BTL комуникации в интернет е да запознае студентите с основите принципи на реклама в интернет.
Като един сравнително нов комуникационен канал в България, в началото на курса ще бъде отделено внимание за кратък исторически преглед на интернет рекламата.
В продължение, в няколко отделни стъпки се разглеждат инструментите за реклама онлайн – както стандартни, така и нестандартни похвати, с представяне на множество примери и препоръки за употребата им.
Колко струва интернет рекламата и какъв бюджет трябва да заделим за този канал са въпросите, които ще бъдат засегнати в следващите етапи от курса. Ще бъдат конкретизирани и основните ценови модели, както и начинът им на най-ефективно използване.
Като важна част от всяка комуникация в интернет в няколко поредни занятия ще бъде акцентирано върху уеб сайта и рекламния криейтив, засягайки основни принципи и препоръки.
Успехът на всяка интернет кампания, разбира се, в голяма степен се определя от избора на подходящите медии, затова ще разберем кои са инструментите, които ни помагат данаправим най-добрия подбор.
Както всяка медия, така и интернет има своите специфични изисквания по отношение на медиа планирането. Ето защо ще наблегнем на поставянето на цели, изборът на инструменти, а в последсвие и на методите, по които определяме ефективонстта на една интернет кампания, както и кога я определяме за успешна.
Интернет е една динамична и бързоразвиваща се среда, в която иновациите изискват постоянен поглед в бъдещето. Къде е България спрямо останалите пазари и къде ще бъдем след няколко години – отговорът ще се опитаме да дадем в последната лекция от обучението.
Преподавател(и):
Георги Малчев
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят
• Основните термини в областта на интернет комуникациите
• Инструментите за реклама в интернет
2) могат
• Да поставят стратегически цели за всяка една интернет комуникация
• Да избират най-подходящите методи за присъствие онлайн
• Да избират най-подходящата стойност за присъствие онлайн
• Да управляват и анализират ефективността на комуникациите си онлайн
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Общ преглед на интернет рекламата в България. Пенетрация на интернет потреблението. Разходи за интернет реклама в България.
2. Инструменти за комуникации в интернет - стандартни рекламни формати.
2.1. Основни термини и международни страндарти.
2.2. Средно ниво на ефективност на стандартните рекламни формати.
3. Нестандартни рекламни формати за интернет реклама.
3.1. Основни термини и международни страндарти.
3.2. Средно ниво на ефективност.
4. Реклама в социални мрежи.
4.1. Развитие на социалните медии.
4.2. Ефективност на социалните медии като рекламен канал.
4.3. Инструменти за достигане до целевата аудитория.
5. E-mail маркетинга като маркетингов инструмент. Основни правила при използването му. Софтуери за мониторинг, контрол и управление.
6. Ценови модели на онлайн реклама – Premium реклама. Дефиниция. Кога използваме ценовия модел. Средни цени за Premium реклама в България.
7. Ценови модел в интернет – Performance. Дефиниция. Кога използваме ценовия модел. Performance мрежи в България.
8. Отвеждаща страница в една интернет кампания (Landing page). Цели, съдържание и ефективност.
Използване на софтуери за оценка и анализ. Как повече хора да разбират за нас чрез Google - SEO (Search Engine Optimization).
9. Криейтивът за интернет реклама.
9. 1. Основни принципи.
9.2. Концепция.
9.3. Задание.
9.4. Продукция.
10. Онлайн пийпъл метрични системи в България. Методологии. Профил на българския онлайн потребител. Класификации.
11. Медиа планиране (1)
11.1. Залагане на цели на кампанията.
11.2. Избор на интрументи.
11.3. Трагетиране в интернет.
12. Медиа планиране (2)
12.1. Подбор на медии.
12.2. Изготвяне на медиа план.
12.3. Заявяване и медиа купуване.
13. Измерване ефективността на една ATL интернет кампания (1).
13.1. Определяне на показателите за измерване на кампанията.
13.2. Софтуери за измерване ефективността онлайн.
13.3. Мониторинг, управление и контрол на кампанията.
13.4. Анализ на резултатите.
14. Измерване ефективността на една BTL интернет кампания (2).
14.1. Определяне на показателите за измерване на кампанията.
14.2. Софтуери за измерване ефективността онлайн.
14.3. Мониторинг, управление и контрол на кампанията.
14.4. Анализ на резултатите.
15. Бъдещето на дигиталните медии.
Литература по темите:
• Интернет рекламата – мисията възможна, Жюстин Томс
• Онлайн маркетинг – мисията още по-възможна, Жюстин Томс, Горица Белогушева
• Уеб сайтът – мисията задължителна, , Жюстин Томс, Горица Белогушева
• http://interactive-share.com/wp-content/uploads/2008/04/seo-book.pdf
• Интернет ресурси:
o www.interactive-share.com
o http://com.investor.bg/
o www.etimes.bg
o www.audience.bg
o www.iab.net
o www.emarketer.com
o www.bannerblog.com.au/
o http://www.seomoz.org/
Средства за оценяване:
Практическа разработка
Презентация