CASM400 Методи за изграждане на запазена марка
Анотация:
Анотация
Учебното съдържание на курса Методи за изграждане на запазена марка се изучава в една част. Разглеждат се методите за изграждане на запазена марка; експонирането й върху графичното изображение и изискванията към запазения шрифт. Проектите се изпълняват по разгледаните в лекциите теми. Целта на курса е максималното овладяване на тотал графичния дизайн и изграждане на запазени марки.
Преподавател(и):
доц. Илия Кожухаров д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Компетенции
Завършилият курса студент ще знае:
- теория и практика на графичният дизайн – изграждането на запазена марка;
ще може:
- да проектира запазена марка по зададена тема – за фирма, институция,тн.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Тематичен план
1. Понятия в графичния дизайн
- контраст
- смисленост
- съразмерност
- последователност
- цялостна картина
- изпипване на детайлите
- баланс
- уравновесяване
2. Елементи на графичния дизайн
- композиция
- шрифт
- цвят
- картина
- фотография
- графика
3. Средства за изграждане на графичното изображение – хипербола, метафора, поговорка, директно и индиректно изразяване на съдържанието
4. Проучване на символи, които се използват за конкретни типове запазени марки (козметика, облекла, спортни стоки)
5. Проучване на съществуващи запазени марки в съответната област
6. Изграждане на запазена марка чрез стилизация на:
- растения
- плодове
- животни
- човешки фигури, лица и елементите им.
- небесни тела
- различни предмети
7. Изграждане на запазена марка чрез символи – избор на символи и различни варианти за използването им в графичното изображение
8. Лого – изграждане
- чрез използване на специфичен шрифт
- чрез използване на графика
- чрез илюстрация