MEIM102 PR в развлекателната индустрия

Анотация:

Мениджмънтът на развлекателната индустрия е изключително важен в областта на визуалните изкуства, киното, театъра, туризма, хазарта и др. Разбирането за същността на тази индустрия и необходимостта от инвестиции в развитието й, изисква познания за нейното професионално и атрактивно представяне. В този контекст, ИМК и в частност - PR и рекламата, са от голямо значение за позиционирането на съвременното лице на развлекателната индустрия.

Целите на курса включват запознаване с ключовите понятия във връзките с обществеността, както и изучаване на особеностите на PR технологията. Студентите ще изучават процеса на планиране и реализиране на съвременните PR кампании, както и промените, свързани с новите технологии, новите комуникационни канали и начините за онлайн споделяне на комуникационните послания в развлекателната индустрия

В курса ще бъдат анализирани възможностите на PR за популяризиране на развлекателната индустрия пред потребителите, за изграждане на нейния имидж, за прилагане на интересни PR техники при промоциране на силните страни на индустриите, които привличат различните публики, вкл. и медийните.

прочети още
Мениджмънт на развлекателната индустрия

Преподавател(и):

доц. Соня Алексиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• как се управляват творческия процес и основните послания в PR кампании, креативни програми, събития и др. в развлекателната индустрия.

2) могат:

• да създадат творческа и финансова рамка на PR кампания за популяризиране на развлекателната индустрия (организация, екип и бюджет за развлекателно събитие

• да подготвят сценарий на различни PR събития

• да подготвят кризисен PR план за проблемни ситуации в развлекателната индустрия.


Предварителни изисквания:

Студентите да имат знания и/или умения:

• Първоначални знания за реклама, маркетинг и комуникации



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

№ на занятие Заглавие на темата Форма на преподаване Брой часове

1 Терминология и основни понятия в PR 2

2 Кратка история и значение на PR. Място на PR в интегрираните маркетингови комуникации (ИМК) 2

3 Видове PR. Ефективно използване на реклама и PR. Анализ на случаи 2

4 Прилагане на с9ъвременни средства за масово и индивидуално въздействие в 2

5 Комуникационни послания към различните видове публики. Обществено мнение. 2

6 Основни PR техники в практиката 2

7 Подготовка и реализация на PR кампания. Планиране, екип, етапи, бюджет и др. Анализ на случаи 2

8 Изграждане на имидж. Видове имидж. Значение на връзките с обществеността за създаване и поддържане на имиджа на марките, събитията и личностите в развлекателната индустрия. 2

9 PR онлайн – специфика на онлайн посланията в интернет. Нови медии, нови комуникационни канали, социални мрежи и др. Дигитален маркетинг. 2

10 Използване на PR при създаване и поддържане на сайт на обекти и събития и др. Анализ на случаи 2

11 PR по време на криза. Ключови стъпки, планиране, послания, работа с медиите, контрол и др. Анализ на случаи 2

12 Подготовка на PR проекти в развлекателната индустрия. 2

13 Специфични изисквания към PR в развлекателната индустрия на туризма, атракциите, хазарта и др. 2

14 Добри PR практики в спонсорството, дарителството и лобирането 2

15 Професионални и етични кодекси на професията. Промени, тенденции в развитието на съвременния PR. 2

Литература по темите:

• Алексиева, С., Връзки с обществеността на културния туризъм, изд. ПР-Туризъм Консулт, С., 2004

• Брекенридж, Д.,PR.2.0, изд. Сиела, С., 2009

• Доулинг, Г., Създаване на корпоративна репутация: идентичност, имидж и представяне, изд. Рой Комюникейшън, С., 2005

• Рибов, М. и кол., Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, изд. Тракия-М, С., 2008

• Голблат, Д., Специални събития - Глобалният събитиен мениджмънт през 21 век, Рой Комюникейшън,С., 2009

• Алексиева, С., Пъблик рилейшънс – Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, изд. НБУ, С., 2016.

• Кадиева, С., Индустрия на свободното време, Варна, 2012

• Нешков, М., Туристическа политика, Варна, 2013

• Рафаилова, Г., Кадиева, С., Маркетинг на свободното време и туризма, В., 2005

• Рибов, М., и колектив, Туризмът в ерата на качеството, С., 2008

• Рибов, М., и колектив, Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, С., 2008

• Алексиева, С. Емилова, И., Караилиева, М. и др. Специализирани видове туризъм, С., 2017

Средства за оценяване:

Текущото оценяване на студентите през семестъра включва:

- предаване на три писмени работи през семестъра (коментар, анализ или писмен оттовор)

- предаване на курсов проект по тема от курса (в обем от 10 стр.) преди приключването на семестъра