SCTM126 Самостоятелна работа: Модели и симулации
Анотация:
Самостоятелната работа към курса "Модели и симулации" има за цел създаване на умения у студентите за разработване на проблем в тематичната област.
Самостоятелната работа може да бъде: разработване на тема от тематичния план на курса, която не е разгледана в лекционните часове; превод и анализ на публикация на английски език от областта на курса; решаване на задачи от практическата част на предмета; участие с доклад в семинар.
Целта е студентите да проучат научна литература, да анализират и дискутират интересни проблеми и да развият собствени хипотези.
Преподавател(и):
доц. Юлияна Каракънева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Целта на самостоятелната работа на студентите е да се приложат на практика придобитите знания и да се разработи писмено текст в предметната област.
Студентите трябва да могат да систематизират информацията по проекта и да са в състояние да формулират изисквания към дадена система и да планират експеримент с
модел или симулация.
Предварителни изисквания:
Познания по информационни системи биха подпомогнали самостоятелната работа.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Приложение на методите за моделиране в системите за отбраната и сигурността.
2.Имитационно моделиране.
3.Игрово моделиране. Задачи
4.Обучение чрез симулации.
5.Програмна система GPSS. Организация, структура.
6.Програмна система SIMSCRIPT. Организация, структура.
7.Програмна система LINGO. Задачи.
8.Учения по киберсигурност.
9.Международни учения по киберсигурност - ENISA.
Литература по темите:
1.Kick, J., Cyber Exercise Playbook,MITRE,2014.
2.https://www.enisa.europa.eu/topics/cyber-exercises.
3.https://www.dhs.gov/cybersecurity-training-exercises
4.https://www.dhs.gov/cyber-storm
5.https://ccdcoe.org/event/cyber-defence-exercises.html.
6.http://www.govtech.com/blogs/lohrmann-on-cybersecurity/A-new-cyber-exercise-Test-your-security-teams-incident-response-capabilities.html.
7.https://www.enisa.europa.eu/
Средства за оценяване:
Работата се въвежда в МУДЪЛ в електронен вид,рецензира се и се оценява от преподавателя.