ALHM101 Маркетинг на лукса
Анотация:
• Целта на курса “Маркетинг на лукса” е студентите да получат необходимите знания за същността и основните принципи на маркетинга на лукса.
В логическа последователност и обвързаност се изясняват следните основни въпроси: (1) разкриват се особеностите на индустрията на лукса, основните сектори и участници; (2) изясняват се характеристиките на луксозната марка; (3) представят се клиентите потребяващи луксозни продукти; (4) изясняват се елементите на маркетинг микса на луксозен продукт.

Преподавател(и):
доц. Тиери Лотар д-р
Яна Константинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Познават съвременните виждания за същността на маркетинга на лукса
• Разбират спецификите на приложението на маркетинга в сферата на лукса
• Разбират принципите, които трябва да се следват за навлизане и излизане от сферата на лукса.
Познават основните характеристики на елементите на маркетинг микса на луксозен продукт.
2) могат:
• Да използват маркетинговия категориен апарат;
• Да прилагат основните маркетингови принципи при решаване на конкретни практически казуси.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Успешно преминат курс по Въведение в маркетинга..
• Познания по маркетинг, хотелиерство, ресторантьорство, микро и макроикономика.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 История на лукса. 20 век и демократизацията на лукса. Особености на индустрията на лукса. Основни сектори на лукса уеб-базирано 4
2 Луксозна марка. Характеристики, жизнен цикъл, правни аспекти уеб-базирано 2
3 Идентичност на марката. Понятие, модели. Създаване на марката. Естетика. Марка и изкуство уеб-базирано 4
4 Клиенти на луксозните стоки. Клиенти от различни държави уеб-базирано 4
5 Луксозен продукт. Продуктова гама. Иновации уеб-базирано 4
6 Цена на луксозния продукт. Еластичност ? Определяне на цената. Цена и комуникация уеб-базирано / практ. заним. 2/2
7 Дистрибуция. Паралелни пазари. Интернет уеб-базирано 2
8 Маркетингова комуникация на луксозен продукт. уеб-базирано / практ. заним 2/2
9 Лукс, етика и устойчиво развитие уеб-базирано 2
Литература по темите:
• Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000, 643 стр.
• Chevalier М. et al., Management et marketing du luxe, Dunod, 2éd, 2011, 400 p.
• Bastien V., Kapferer J-N, Luxe oblige. Eyrolles, 2008, 383 p.
• Castarède J., Le luxe. Presses Universitaires de France – PUF, 2010, 128 p.
• Sicard M-C, Luxe, mensonges & marketing, Pearson Village Mondial, 2010, 224 p.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%