CASM016 Самостоятелна работа: Анимация- теоретична студия I част
Анотация:
Курсът представлява самостоятелна работа към CASM011.
Анотация:
Курсът има за цел максимално да разшири обсега на способностите на студентите на базата на усвоения през годините опит професионално и задълбочено да анализират пакета от конкретни авторски филми в кинематографично културологичен план.
Студентите да имат знания и/или умения:
Студентите трябва да имат широка информация, касаеща конкретения автор -режисьор и набор от негови филми, предмет на конкретния филмовия анализ.
Преподавател(и):
преп. Ангелина Василева
Описание на курса:
Компетенции:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Ще се запознаят и професионално ще придобият способността да боравят със съвкупността от филмови компоненти и прийоми от сценария до визуално-пластичните решения, музика, звук, тайминг и монтаж, като необходим художествено-естетически монолит при създаване на всеки отделен филм.
2) могат:
Ще придобият опит и професионална квалификация по кинодраматургия, кинематографична визуализация и точни естетически критерии при оценка на отделен филм, автор или филмова школа.
Предварителни изисквания:
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Студентите трябва да имат широка информация, касаеща конкретения автор - режисьор и набор от негови филми, предмет на конкретния филмовия анализ.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Курсът не е аудиторен и няма тематичен план. Насоките за работа студентите получават по време на занятията в куерс CASM011.
Литература по темите:
1. John Halas – Film animation a simplifield approach
2. Giannalberto Bendazzi – One hundred year of cinema animation
3. Jack Hamm – How to drow animation
4. Sergio Micheli – Cinema di animazione in Bulgaria
5. Хук Кандл – “Анимационна библия”
6. Шандор Фея – “За анимацията въобще”
7. Студии на Били Уайт, Джон Халас и др.
8. Както и всички приказки за деца от: Братя Грим, Андерсен, Даниел Дефо, Хана и Барбара и др.
9. Brian Lemay – “Анимационен типаж”
10. Tonw White – “Анимационен типаж”
11. Jack Hamn – “Как се рисува анимация”
12. К. Герчева, Естетика на анимационния филм, С., НИ, 1979
13. Н.Маринчевска, Българско анимационно кино 1915-1995, Колибри, 2001
Средства за оценяване:
В течение на семестъра студентите изготвят по:
- едно монографично изследване, с минимален обем 5-7 стр. върху творчеството на избран от тях автор - (от българската или източно-европейските анимационни школи);
- правят устна прецентация чрез PP на написания текст пред цялата група;
- участват активно в семинарните занятия в клас;