CASM012 3D Анимационна миниатюра I част
Анотация:
• Курсът запознава с възможностите и методите за производство на анимационни филми в програми за 3D графика и анимация, предимно в 3DS MAX. Обхваща всички етапи в производството : моделиране на среда и персонажи, анимация с ключови и процедурни модификатори,; текстуриране и картиране; ефекти; визуализация, със стандартните възможности на софтуера.
Преподавател(и):
преп. Красимир Иванов
гл. ас. Севина Иванова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Пълният цикъл производство на продукти с анимация в 3DS MAX
2) могат:
• Да изготвят типажи и среда за проектите си, да ги анимират и визуализират
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Основи познания софтуер за триизмерна компютърна анимация 3DS MAX;
• Анимация с класически техники.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Уводна част
• Компютърна анимация. 3D графика и анимация – понятия и практики.
• 3DS MAX Основни концепции и понятия.
• Персонажна анимация в 3DS MAX. Предимства и специфика
• Технологична организация на производството в 3DS MAX
• Методи за тримерно моделиране.
• Скелетни деформации. Оборудване на персонажа с деформатори и манипулатори.
План за практически упражнения
• Трансформации и деформации. Координати. Модификатори.
• Методи за моделиране. Полигонално моделиране (box modeling).
• Скелетни деформации (bone). Йерархия от скелетни деформации. Оборудване (Rig) на персонажите.
• Лицева анимация. Морфер.
• Нелинейна анимация в 3DS MAX с Mixer и Motion flow. Графи от поведения. Споделени графи от поведения.
• Работа с камери и светлини.
• Превизуализация в 3DS MAX.
Литература по темите:
1. Lasseter, J. (1987). Principles of traditional animation applied to 3D computer animation. Computer Graphics, 21, 35-44
2. O’Rourke, M. (1998). Principles of three-dimensional computer animation:
Modeling, rendering, and animating with 3D computer graphics (Rev. ed.) New York:
Norton.
3. Taylor, R. (1996). The encyclopedia of animation techniques. Philadelphia, PA: Running Press Book Publishers
4. Parent, R. (2002). Computer animation: Algorithms and techniques. San
Francisco, CA: Morgan Kaufmann Publishers.
5. Ratner, P. (1998). 3-D human modeling and animation. New York: John Wiley &
Sons, Inc.
Professional Short Films with Autodesk® 3ds Max®
Chris Neuhahn / Josh Book
Средства за оценяване:
Тестове..........20%
Курсова работа...80%