MBAM673 Индустрия на гостоприемството
Анотация:
Курсът запознава студентите със съвременното състояние на индустрията на гостоприемството, с нейното историческо развитие, със международните стандарти на обслужване на най-известните хотелски вериги в света, с правната регулация на туристическия бизнес в европейските държави членки на ЕС и с особеностите на функционирането на индустрията на гостоприемството.
Преподавател(и):
доц. Теодора Ризова д-р
Ваня Рагина-Пеевска д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Студентите ще усвоят знания относно същността, структурата и основните понятия на индустрията на гостоприемството
Ще познават нормативната база относно категоризацията и провеждането на туристически дейности в дестинации от ЕС и др.
Ще придобият знания за моделите на организация на туристическия бизнес в индустрията на гостоприемството
2) могат:
да организират туристическите дейности в различните средства за подслон и места за настаняване и в хотелските вериги
ще могат да подбират, ръководят и атестират кадрите в индустрията на гостоприемството според нормативните изсквания.
ще могат да прилагат иновативни ситеми за мениджмънт в туристическите предприятия на индустрията на гостоприемството
Предварителни изисквания:
- да имат необходимите знания по въведение в туризма, география на туризма, икономика на туризма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата Форма на преподаване Брой часове
1 Индустрия на гостоприемството- същност,структура , основни понятия и значение лекция 2
2 Етапи на развитие на световната индустрия на гостоприемството- преглед лекция 2
3 Организационна структура на туристическите предприятия на индустрията на гостоприемството лекция 2
4 Подходи и класификация на туристическите предприятия Международна система за класификация на туристическите обекти(категоризации на туристическите обекти в Италия, Франция, Англия, Гърция и др) лекция 2
5 Проектиране на туристически комплекси Особености при проектирането според курортните територии лекция 2
6 Системата на франчайзинга в туризма Хотелски вериги - видове лекция 2
7 Стандартизация и система на управление на качеството в хотелиерския бизнес лекция 2
8 Философия и специфика на ресторантьорския туристически продукт-същност, структура, качество,цена,планиране и анализ лекция 2
9 Ресторантьорски вериги и стандарти на обслужване на видове гости
Организация и мениджмънт на кулинарното производство в ресторантьорството лекция 2
10 Персонал в индустрията на гостоприемството Трудови правоотношения Производителност на труда Мотивация и регламенти лекция 2
11 Системите”All inclusive” и “Таймшеъринг” в индустрията на гостоприемството лекция 2
12 Оценка на качеството на обслужването в индустрията на гостоприемството лекция 2
13 Цени и ценообразуване на туристическите продукти в индустрията на гостоприемството лекция 2
14 “Грижа за клиента”- глобалната концепция на индустрията на гостоприемството лекция 2
15 Развитие на индустрията на гостоприемството в различните региони на света Социално-демографски аспекти на развитие и ресурсно обезпечавене лекция 2
Литература по темите:
Д.И. Елканова, Д.А. Осипов, В.В. Романов, Е.В. Сорокина
Основы индустрии гостеприимства
П. Пеев, Икономика и менеджмънт в ресторантьорството, ISBN 954-568-004-Х
Гаранина Е.Н. Гостеприимство – динамичная индустрия // Парад отелей. 2004. № 6.
Пивоварова М.А. Стратегии привлечения клиентов в индустрии гостеприимства // Маркетинг в России и за рубежом. 2000. № 2.
Ляпина И.Ю. Гостиничное дело. Организация и технология гостиничного обслуживания: Учебник. 2-е изд., стер. М.: Издательский центр «Академия», 2002
Должностная инструкция управляющего гостиницей (отелем) // www.prohotel.ru.
Средства за оценяване:
тест- 50%
самостоятелна работа- 50%
Финално оценяване:
тест- 50%
самостоятелна работа- 50%