MUSM383 Вокални и инструментални ансамбли I част
Анотация:
MUSM383 Вокални и инструментални ансамбли I част
продължава познанията на студентите, придобити по курсовете - Камерна музика, поради естеството си на ансамблово музициране.
Дава задълбочени познания за видове вибрато, дишане, атака и края на тона, щрихи, устойчиност на противопоставящи се партии.
Преподавател(и):
доц. Ангел Заберски д-р
гл. ас. Илиян Парасков д-р
проф. Албена Кехлибарева-Стоянова д-р
проф. Ермила Швайцер д-р
Описание на курса:
Компетенции:
MUSM383 Вокални и инструментални ансамбли I част
дава компетенция на студентите като първо ниво на ансамблово музициране:
познания за видове вибрато, дишане, атака и края на тона, щрихи, устойчиност на противопоставящи се партии.
Предварителни изисквания:
За певци:
Курсовете по камерна музика и камерно пеене
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Според индивидуалното ниво на всеки студент и състава, който се сформира всеки отделен семестър.
Литература по темите:
По преценка на педагога
По преценка на педагога и по лична преценка - списък от мининум 15 заглавия за годината.
Литература:
/Прочит на цялата предложена литература/
1. Аспелунд, Дмитрий – „Развитие на певеца и на неговия глас“, С.“Музика“ преизд. 1998
2. Белтрандо-Патие , Мари-Клер - „Западноевропейската музика от Средновековието
до днес“, С., Музика, 1999
3. Бросар, Себастиан дьо – Речник по музика (1705) – Явор Конов, Проф. д.н. – Превод и коментари – C., НИБА Консулт ЕООД, 2010
4. Дмитриев, Л.Б. – „Голосообразование у певцов“, М., Музгиз, 1962, преиз. 2008
5. Йосифов, Илия, Проф. дн - „Трудният път към голямото певческо изкуство“ С., Музика, 1987
6. Люцканов, М. – баща - „Моят път към оперната сцена“, С., Музика, 1976
7. Максимов, Иван – „Основи на фониатрията“, С., Медицина и изкуство, 1983
8. Морозов, В.П.- Голос контратенора. Особенности высокой певческой форманты и техники пения – Журн. “Голос и речь“, N1(3), 2011, /On-line/
9. Назаренко, Игор - „Изкуство на пеенето” – Христоматия – трето допълнено издание - С., Наука и изкуство, 1975
10. Пинкас, Мати – „Българската вокално-педагогическа практика и някои нови изследвания в областта на вокалното изкуство“, С., Музика, 1985
11. Русков, Руско – „Учебен оперен театър при ДМА от създаването му до наши дни”, С., 1992
12. Саев, Любен - „Техника на говора”, С., Наука и изкуство, 1976
13. Сапонов, Михаил - „Минестрели”, М., Дом Классика-ХХI, 2004
14. Сотиров, Димитър – „Гена Димитрова от А до Я“, С., Мултипринт, 2012
15. Христов, Христо – “Малка академия за млади вокалисти”, С., Аливго, 2007
16. Целгер-Фогт, Мариане – „Пея с тяло и душа. За изкуството да бъдеш певец“ - интервюта с Веселина Кацарова, Пловдив, Жанет 45, 2012
Средства за оценяване:
Участия в концерти, семинари, форуми, спектакли, конкурси
анализ на поне 8 прочетени книги по договореност с педагога
участия в поне два концерта, в кантатно-ораториална творба, в кпектакъл
поне 50% реално присъствие в часовете