CSTM203 Компютърни системи и технологии в графичния дизайн
Анотация:
• Усвояване на знания и умения в сферата на приложната графика като средства за създаване на художествен уебдизайн
• Композиционни изисквания съобразени с детерминираното мониторно пространство
• Умения и знания за работа с присъщото цветово пространство и видовете шрифт
• Композиционен баланс на компоненти – изображения, графични елементи и текст
• Теоретична и практическа подготовка със средствата на компютъра за създаване виртуален образ на рекламно лице на търговска фирма, предприятие културна институция, спортно състезание, или събитие с обществена значимост
• Роля на рекламното лице за установяване чрез рекламата на продукта или събитието на по-тясна и трайна връзка с обществото за което е предназначена тя
• Творческа реализация, цел, форма и значение на създаденото рекламно лиц
Преподавател(и):
доц. Арсен Минков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
• Придобиват задълбочени познания и практически умения позволяващи им да създават идейни проекти във сферата на графичния уебдизайн - образа, формата, средствата и целите на рекламата в медиите осъществяващи връзката с обществото на потребителя
• Да създават рекламни проекти по художествен уебдизайн
Предварителни изисквания:
художествени умения и компютърна грамотност
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
• Пътища за създаване в рекламния графичен дизайн на нови средства за идентификация и реклама.
• Композиционни изисквания съобразени с детерминираното мониторно пространство
• Умения и знания за работа с присъщото цветово пространство и видовете шрифт
• Композиционен баланс на компоненти – изображения, графични елементи и текст
• Едно от новите средства за реклама на продукти, стока, спортни състезания и други изяви в медийното пространство е рекламното лице
• Какво е значението на рекламното лице във фирмената рекламна кампания?
• Как се създава рекламно лице?
• Фирмата и избора на рекламната кампания за осъществяване образа на рекламното лице
• Значимост на творческия избор и рекламата която излъчва правдоподобност
• В търсене на новото и различното при създаване образа на рекламното лице
• Условията за създаване на успешно дизайнерско решение
• Спонсорството на събития чрез въвеждане в рекламния продукт на ново рекламно лице
• Постоянство или непрекъсната реклама. Слоган в рекламата
• Играчката или животното като рекламно лице.Успешни и неуспешни реализации на рекламно лице
• Да се осигури интерес в обществото чрез фирмения подарък
• Преди всичко рекламирания продукт на първа линия
• Сумиране на положителните резултати
Литература по темите:
• Зийман,С. Краят на рекламата каквато я познаваме Изд. „Фокус” София 2002
• Йончев,В., Шрифтът през вековете БХ София, 1964
• Макуейд,Д. Професионален дизайн на бизнес материали Изд. СофтПрес ООД, 2007
• Михайлов,И.,Предпечатна подготовка на Изд.”Асеневци” София 2010
• Райън,У., Коновър,Т. Графичната комуникация днес част І и част ІІ Изд. Дуо Дизайн ООД София 2002
• Рийс,А. И Рийс, Л. Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс Изд. „Класика и стил” ООД София 2003
• Харис,Т.Л. Добавената стойност на Пъблик рилейшънс Изд. Рой Комюникейшънс ООД София 2002
Средства за оценяване:
Ако студента е посещавал учебни занятия и има текущи оценки с двукомпонентно оценяване от които е доволен се освобождава от финален изпит
Ако има една текуща оценка през семестърасе явява на финален изпит, като подготви и представи портфолио с изпълнени от него останалете проекти и писмено описание на изразните средства за двукомпонентно оценяване
Ако не е посещавал никакви учебни занятия през семестъра, може да се яви на изпит с портфолио за двукомпонентно оценяване