Психология на развитието

Кратко представяне на програмата:

Програмата предлага специализирана теоретична подготовка за процесите на психическото развитие в норма и патология в периода детство-юношество, за закономерностите в динамиката на възникване на нови форми и структури в цялостния психичен живот на детето. Обучението в програмата преминава през курсове за устройството на човешкия мозък и развитието на психичните функции, курсове по психодиагностика и психопатология на развитието, разстройства на когнитивното развитие, психични разстройства, обучението като активна среда за развитие. Извънаудиторните учебни форми включват приложни и изследователски семинари, конференции, стажове, практики и курсови работи.

Програмата предлага подготвителен модул за кандидати от други образователни области.

прочети още
Психология на развитието
  • проф. Ивайло Търнев, д.н. DEVM101 Мозък и развитие на психичните функции
  • проф. Стефан Матеев, д.н. DEVM305 Анализ на данни от психологически изследвания
  • проф. д-р Виолета Боянова DEVM205 Разстройства на когнитивното развитие, психични разстройства
  • проф. д-р Елена Андонова DEVM110 Семинар: Емпирични изследвания на ранно детско развитие DEVM111 Социално развитие DEVM124 Проект: Стандартизиране на методика за когнитивно и езиково развитие DEVM203 Развитие на езика в детска възраст DEVM208 Психологически методи за изследване на деца DEVM227 Емпиричен проект DEVM228 Практика: Езиково развитие DEVM310 Стаж
  • проф. д-р Емилия Алексиева DEVM313 Психодиагностика на развитието
  • проф. д-р Енчо Герганов PSYB503 Памет и обучение PSYM003 Статистика I част PSYM004 Статистика II част
  • проф. д-р Калин Гайдаров DEVM307 Психология на агресивността и девиантното поведение DEVM309 Превенция на агресията и асоциалното поведение в училище
  • доц. д-р Георги Петков PSYM003 Статистика I част PSYM004 Статистика II част
  • доц. д-р Екатерина Тодорова DEVM308 Специфични обучителни трудности
  • доц. д-р Елена Паспаланова DEVM105 Организационен контекст за развитие на децата и юношите в училище и в други институции DEVM304 Професионално ориентиране на юношите
  • доц. д-р Златка Михова DEVM206 Семейно консултиране
  • доц. д-р Маргарита Дилова DEVM312 Психология на образованието
  • доц. д-р Маргарита Станкова DEVM124 Проект: Стандартизиране на методика за когнитивно и езиково развитие DEVM205 Разстройства на когнитивното развитие, психични разстройства DEVM308 Специфични обучителни трудности
  • доц. д-р Милена Мутафчиева DEVM112 Когнитивно развитие DEVM129 Практика: Когнитивно развитие DEVM207 Емоционално развитие DEVM208 Психологически методи за изследване на деца DEVM220 Стаж: Психодиагностика в училищна възраст DEVM227 Емпиричен проект DEVM310 Стаж PSYB707 Развитие на мисленето в детска възраст
  • доц. д-р Надя Колчева DEVM102 Психопатология на развитието DEVM111 Социално развитие DEVM127 Практика в институции, работещи с деца DEVM128 Практика: Социално развитие DEVM220 Стаж: Психодиагностика в училищна възраст DEVM227 Емпиричен проект DEVM313 Психодиагностика на развитието
  • доц. д-р Никола Атанасов DEVM102 Психопатология на развитието DEVM106 Въведение в теорията и методите на консултиране DEVM307 Психология на агресивността и девиантното поведение
  • доц. д-р Пенка Христова PSYB503 Памет и обучение
  • доц. д-р Светлозар Василев DEVM106 Въведение в теорията и методите на консултиране
  • гл. ас. д-р Армине Джанян DEVM101 Мозък и развитие на психичните функции
  • гл. ас. д-р Иван Ванков PSYB013 Увод в изследователските методи
  • гл. ас. д-р Иво Попиванов DEVM101 Мозък и развитие на психичните функции PSYB014 Планиране и провеждане на емпирични изследвания
  • гл. ас. д-р Кристина Гоцева-Българанова DEVM112 Когнитивно развитие DEVM207 Емоционално развитие DEVM208 Психологически методи за изследване на деца
  • гл. ас. д-р Соня Драгова DEVM105 Организационен контекст за развитие на децата и юношите в училище и в други институции DEVM126 Самостоятелна работа: Организационен контекст в развитието DEVM304 Професионално ориентиране на юношите
  • д-р Анет Маринова DEVM312 Психология на образованието
  • д-р Галина Маркова-Дерелиева DEVM105 Организационен контекст за развитие на децата и юношите в училище и в други институции DEVM311 Подходи и интервенции, прилагани към деца и младежи, живели в институции
  • преп. Красимир Таушанов DEVM130 Психоаналитичен модел на развитието
  • Весела Банова DEVM100 Емоционално и поведенческо развитие в детството-юношеството