CSTB741 Геометрично моделиране с Maya
Анотация:
Курсът цели усъвършенстване и надграждане на теоретичните и практически познания получени в курс „Тримерно компютърно моделиране“ посредством Autodesk Maya.
Разглеждат се стандартните методи за моделиране, текстуриране, анимация, осветление и визуализация на комплексни тримерни модели.
Обсъждат се професионални техники за правилно създаване и разположение на геометрия, проблемни области и чести грешки получени при изграждането на комплексни геометрични повърхнини.
Курсът е с изключителна практическа насоченост като интегрира, развива и обогатява познанията на студентите в областта на геометричното моделиране, посредством практическото разработване на тримерен модел визуализиран реалистично.
Преподавател(и):
ас. Златка Узунова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
- Знаят особеностите при изграждане на комплексни тримерни форми
- Могат да създават собствени тримерни модели посредством Autodesk Maya
Предварителни изисквания:
Базови познания по тримерно компютърно моделиране и компютърна графика.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Въведение в работата с Autodesk Maya.
Скриптове за оптимизация на работния процес - MEL.
Особености при създаването на комплексни повърхнини.
Професионални насоки при моделиране на анимационен персонаж.
Принципи при създаването на качествена разгъвка на модела за правилното му текстуриране.
Създаване на комплексни процедурни и не процедурни материали.
Реалистична визуализация - камери, осветление, Arnold renderer.
Скулптиране и ретопология на сложни повърхнини.
Въведение в анимацията и създаване на ефекти в Autodesk Maya.
Литература по темите:
Kelly L. Murdock, Autodesk Maya 2017 Basics Guide, 2017
Средства за оценяване:
Практически тестове 50%
Практическа разработка 50%