CSTB741 Геометрично моделиране с Maya

Анотация:

Курсът цели усъвършенстване и надграждане на теоретичните и практически познания получени в курс „Тримерно компютърно моделиране“ посредством Autodesk Maya.

Разглеждат се стандартните методи за моделиране, текстуриране, анимация, осветление и визуализация на комплексни тримерни модели.

Обсъждат се професионални техники за правилно създаване и разположение на геометрия, проблемни области и чести грешки получени при изграждането на комплексни геометрични повърхнини.

Курсът е с изключителна практическа насоченост като интегрира, развива и обогатява познанията на студентите в областта на геометричното моделиране, посредством практическото разработване на тримерен модел визуализиран реалистично.

прочети още
Мултимедия и компютърна графика

Преподавател(и):

ас. Златка Узунова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

- Знаят особеностите при изграждане на комплексни тримерни форми

- Могат да създават собствени тримерни модели посредством Autodesk Maya
Предварителни изисквания:
Базови познания по тримерно компютърно моделиране и компютърна графика.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Въведение в работата с Autodesk Maya.

Скриптове за оптимизация на работния процес - MEL.

Особености при създаването на комплексни повърхнини.

Професионални насоки при моделиране на анимационен персонаж.

Принципи при създаването на качествена разгъвка на модела за правилното му текстуриране.

Създаване на комплексни процедурни и не процедурни материали.

Реалистична визуализация - камери, осветление, Arnold renderer.

Скулптиране и ретопология на сложни повърхнини.

Въведение в анимацията и създаване на ефекти в Autodesk Maya.

Литература по темите:

Kelly L. Murdock, Autodesk Maya 2017 Basics Guide, 2017

Средства за оценяване:

Практически тестове 50%

Практическа разработка 50%