CSTB728 Визуализация и глобално осветление с Mental Ray
Анотация:
Курсът е насочен към създаване на умения за работа с модулите за фотореалистична визуализация Mental ray в 3D Studio Max.
Преподавател(и):
Веселин Георгиев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите студенти:
1) Знаят:
• Да знаят физиката на работа на модулите Mental ray при реалистични визуализации.
• Да знаят къде се проявяват явленията подповърхностно отражения, каустици, различните форми на фонова и разпръсната светлина и други.
• Да знаят основите на фотореалистичната визуализация на интериорни и екстериорни сцени с Mental ray, какви са ограниченията на всеки модул и в какви случаи трябва да се използват те.
2) Могат:
• Да разработват и визуализират интериорни и екстериорни визуализации с модулите за фотореалистична визуализация Mental ray.
• Да могат да използват специфичните материали за повишаване на реалистичността.
• Да могат да реализират осветление на сцената на основата на информацията от двумерно изображение.
• Да могат да реализират многопасова визуализация.
Предварителни изисквания:
Основни знания и умения по цветознание, програми за растерни и векторни двумерни компютърни обработки, програми за тримерни моделирания и визуализация.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Методи за глобално осветление. Разлики. Предимства и недостатъци.
2. Въведение в Mental ray. Основни методи за работа. GI и Final Gather.
3. IES осветление. Sunlight & Daylight. Sky Portal.
4. Каустици, SSS, AO.
5. Създаване на 'Mental ray'-материали.
6. Mногопасова визуализация.
7. HDRI и осветление на основата на изображение (image-based rendering).
8. Интериорни визуалзиации.
9. Екстериорни визуализации.
10. Други ефекти.
Литература по темите:
1. В. Георгиев, Учебни материали по курса
2. R. Cusson, J. Cardoso, Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and mental ray, 2nd edition, Focal Press, 2010.
3. Boaz Livny, mental ray for Maya, 3ds Max and XSI, Wiley, 2008.
4. J. O’Connor, Mastering mental ray, Wiley, 2010
5. R. Cusson, J. Cardoso, Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and mental ray, Focal Press, 2007.
Средства за оценяване:
Три самостоятелни задачи.