BATB007 Семинар: Иновации в сферата на хотелиерството и ресторантьорството

Анотация:

Курсът включва основни въпроси на иновативни хотелиерски и ресторантьорски продукти.

Цел: Студентите да получат задълбочени знания за управлението на процеса на проектирането на продуктите в тези две важни сфери на туристическата

индустрия и да ще се запознаят с основни практически проблеми и подходи в условията на пазарната икономика.

прочети още
Туризъм

Преподавател(и):

доц. Теодора Ризова  д-р
доц. Милена Караилиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

-хотелиерските и ресторантьорски вериги

-управление на нематериалните активи в хотелските комплекси

-логистичната и ресурсна осигуреност на хотелиерската и ресторантьорска

дейност

-кулинарния туризъм и кетъринга

-социална психология и туристическо поведение

- правно нормативната уредба в отрасъла "Туризъм

2) могат:

-познава спецификата на управление на системите за качество в хотелиерската

и ресторантьорска дейност, както и съвкупността от критерии и

показатели за качество и конкурентноспособност на туристическия продукт и дейности;

-притежава висока степен на самостоятелност при вземане на управленчески

решения в сферата на туризма.


Предварителни изисквания:
За успешното реализиране на семинара са необходими предварителни знания по

управление, маркетинг и бизнес планиране.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Упражнения

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Теми на семинара:

1.Well-being хотелите-тенденция на бъдещето

2.Франчайзингът-изпитан и печеливш модел

3.Договорът за управление :още един начин да бъдеш част от бранда

4.Иновативни системи за управленска отчетност

5. Ревеню-мениджмънт в хотелиерството-рецепти и решения, които работят най-добре в криза

6.Екохотели и екологично управление

7.Boutique-хотелът на третото хилядолетие

8.Концептуалният ресторант на бъдещето

9.”Грижа за клиента”-новата концепция на пазара

10.ЕRP в хотелиерството за непрекъснато развитие на бизнеса

11.Социално-психологически аспекти на хотелиерското обслужване/седем принципи за привличане на клиенти/

12.Логистични системи в хотелиерската дейност

13.Дилемата:Верига или независим хотел

14.Добрата IT-осигуреност ключов фактор към успеха

Литература по темите:

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА

1. Рибов, М., “Конкуренция и конкурентноспособност на туристическия продукт”, Университетско издателство “Стопанство”, София

2. Рибов, М., “Квалитология на туристическия продукт”, Университетско издателство “Стопанство”, София

3. Рибов, М., “Квалитология на туристическия продукт”, Университетско издателство “Стопанство”, София, 1998 год.

4. Костов, Е., “Икономика и мениджмънт на хотелиерството”, издателство “Дионис”, София

5. Костов, Е., “Технология на туристическата индустрия”, университетско издателство “Стопанство”, София

6. Бъчваров, М., Тончев, Цв., “Основи на туризма”, издателство “Тилиа”, София, 1996 год.

7. Хаджиниколов, Хр., “Ресторантьорство и хотелиерство”, Университетско издателство “Стопанство”, София, 2000 год.

8. Хаджиниколов, Хр., “Технология и организация на хотелиерството”, София, 2001 год.

Средства за оценяване:

практическа задача - 50%

устно изложение- 50%