BATB855 Информационни и резервационни системи в туризма

Анотация:

Курсът запознава студентите със съвременните информационни технологии, включваюи информационни системи, резервационни системи, които се използват в областта на туризма и хотелиерството. Курсът дава знания за преминаване на туристическия бизнес в глобална среда с помощта на тези технологии и необходимостта от тези решения за развиване на туристическия бизнес.

прочети още
Туризъм

Преподавател(и):

доц. Мария Николова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Да са запознати с предлаганите в момента съвременни информационни и резервационни системи

• Да са запознати с тенденциите на развитие на информационни решения в глобалния бизнес

• Да познават иновативни и модерни решения за комуникации в туристическия бизнес

2) могат:

• Да изработват стратегия за развитие на информационните решения в туристическия бизнес

• Да използват перспективните и иновативни технологични решения, прилагани в развити туристически фирми


Предварителни изисквания:
не

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1 Технология на комуникациите в глобална среда. Комуникационни канали.

2 Комуникационни мрежи в бизнеса - Екстранет, Интранет.

3 Глобализация на туристическия бизнес. Е-бизнес. Модели на е-бизнес.

4 Разплащания по електронен път. Сигурност при електронните плащания. Видове е-банкови услуги.

5 Електронни комуникации на туристическия бизнес с държавната администрация. Е-правителство. Е-услуги за туристическия бизнес.

6 Бизнес цели и технологии при ИТ в туризма. Телеработа. Аутсорсинг.

7 Информационни системи в хотелиерството и туризма. Особености.

8 Примери на ИС в хотелиерството. Сравнителен анализ.

9 Планиране на ИС в областта на туризма – особености, функции, подсистеми.

10 Ново поколение глобални дистрибуционни системи (GDS), иползвани от туроператорите. Технология на GDS.

11 Маркетинг с помощта на GDS. Услуги от е-маркетинг. Пазаруване със сравнителна оценка.

12 Интеграция на комуникационните канали с помощта на GDS. Средства за мениджмънт в Екстранет среда.

13 GDS с приложение в глобализацията на туристическия бизнес.

14 Доставка на туристически услуги с помощта на GDS.

15 Облачна среда – интеграция на туристически услуги.

Литература по темите:

• Александър Геров, “Управленски информационни системи в туризма”

• Велико Великов, Милена Стоянова, Камелия Джанабетска, “Международен туризъм”

• Лина Атанасова, “Маркетингови комуникации в туризма”

• Светла Ракаджийска, "Туристически пазар и реклама"

Средства за оценяване:

ТЕСТ 60%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 40%