BATB855 Информационни и резервационни системи в туризма
Анотация:
Курсът запознава студентите със съвременните информационни технологии, включваюи информационни системи, резервационни системи, които се използват в областта на туризма и хотелиерството. Курсът дава знания за преминаване на туристическия бизнес в глобална среда с помощта на тези технологии и необходимостта от тези решения за развиване на туристическия бизнес.

Преподавател(и):
доц. Мария Николова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Да са запознати с предлаганите в момента съвременни информационни и резервационни системи
• Да са запознати с тенденциите на развитие на информационни решения в глобалния бизнес
• Да познават иновативни и модерни решения за комуникации в туристическия бизнес
2) могат:
• Да изработват стратегия за развитие на информационните решения в туристическия бизнес
• Да използват перспективните и иновативни технологични решения, прилагани в развити туристически фирми
Предварителни изисквания:
не
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Технология на комуникациите в глобална среда. Комуникационни канали.
2 Комуникационни мрежи в бизнеса - Екстранет, Интранет.
3 Глобализация на туристическия бизнес. Е-бизнес. Модели на е-бизнес.
4 Разплащания по електронен път. Сигурност при електронните плащания. Видове е-банкови услуги.
5 Електронни комуникации на туристическия бизнес с държавната администрация. Е-правителство. Е-услуги за туристическия бизнес.
6 Бизнес цели и технологии при ИТ в туризма. Телеработа. Аутсорсинг.
7 Информационни системи в хотелиерството и туризма. Особености.
8 Примери на ИС в хотелиерството. Сравнителен анализ.
9 Планиране на ИС в областта на туризма – особености, функции, подсистеми.
10 Ново поколение глобални дистрибуционни системи (GDS), иползвани от туроператорите. Технология на GDS.
11 Маркетинг с помощта на GDS. Услуги от е-маркетинг. Пазаруване със сравнителна оценка.
12 Интеграция на комуникационните канали с помощта на GDS. Средства за мениджмънт в Екстранет среда.
13 GDS с приложение в глобализацията на туристическия бизнес.
14 Доставка на туристически услуги с помощта на GDS.
15 Облачна среда – интеграция на туристически услуги.
Литература по темите:
• Александър Геров, “Управленски информационни системи в туризма”
• Велико Великов, Милена Стоянова, Камелия Джанабетска, “Международен туризъм”
• Лина Атанасова, “Маркетингови комуникации в туризма”
• Светла Ракаджийска, "Туристически пазар и реклама"
Средства за оценяване:
ТЕСТ 60%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 40%